andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Fråga!

Publicerad 2013-05-28 23:37:30 i Allmänt,

Jag måste bara fråga en sak, ni kanske tror att jag är helt knäpp nu. Men finns det någon som vet eller själv har upplevt att det "knäpper" om magen?? Alltså det har pågått sen jag kunde börja känna sparkarna. Martin har också hört det. Det låter typ som när du klipper tånaglar med nagelsax eller när det knäpper i leder. och det kommer i samband med att bebisen rör sig i magen. Självklart har jag googlat. Och jag har fått fram allt ifrån att det ska vara bebisens leder, eller vatten som pressas (plaskar) mot magväggen mm. Min barnmorska hade aldrig hört talas om det heller. Så nu vänder jag mig till er, någon som vet vad det är? Eller kan bero på? 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2013-05-29 08:05:20

Ja, det knäppande ljudet har jag också varit med om båda mina graviditeter. Någon sa till mig någon gång att det är bebisens leder som knäpper...

Svar: Har ju också läst mig till det. Men tänker att det låter jättekonstigt att man skulle höra det väl??
Janky

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela