andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Etapp 1 = check!

Publicerad 2010-05-18 11:17:30 i Allmänt,

Är precis tillbaka efter att fått lite salva påsmörjt på armen. Så snart ska det köttas ;) d.v.s staven ska tas ut. Jag är som alltid lite scary när det gäller sjukvård och sjukhusinrättningar. Det är något fasansfullt över det helt enkelt. Kan inte redigt förstå vart jag fått min sjukhus fobi från? Kanske för att jag förknippar det med tråkigheter. Dom flesta gångerna jag varit där har det ju varit något knas med mig och jag blivit inlagd. Det är ju iofs det som sjukhus är till för ;)
Jag har en stark undran över vad det är som gör att vi den 18 maj 2010 har skyfall och bara 15 grader varmt? Eller ännu värre att jag i söndags fick plocka fram vinterstalljackan?? Håller vi på att förstöra vårt klimat kanske? Om två veckor brukar det sägas att sommaren börjar. Tycker inte ens vi haft någon vår.
Dock sa någon att det skulle bli fint till helgen. Härligt då jag ska slå ihjäl lördagen på grönt veckoslut. Där har jag inte varit sen jag var barn och jag kan redigt längta tills jag får hålla dom små raringkycklingarna och grisbebbarna.
Till kvällen blir det visning ala Jc, då ska jag hejjas och tjoa på Johan. :) Jag har fått äran att stå på "listan" hehe.. Tack J! :)
Idag väntar ett hårt träningspass för min dam och mig. Vi ska hoppa. Och jag är en aning nervös, var så längesen jag hoppade ju och det är fösta gången på Wella. Martin kommer vara med på backen så jag får väl lita på att han lotsar mig genom detta pass. :)
Wella har förövrigt gått och börjat få muskler. Tycker hon rundat på sig en del över ryggen och baken. Så Jenna och Ia ni som såg henne när hon kom, det är dags för er att komma ut och se om ni ser någon skillnad. :)
Nu är det dags för nästa etapp....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela