andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Etapp 2 = check!

Publicerad 2010-05-18 12:48:55 i Allmänt,

Hej...
Jag lever, men armen värker... Jag hade tydligen en komplicerad stav som satt djupt. Vilket innebar smärta för mig. Kändes som om dom var upp i armhålan och grävde. Gjorde även ett besök i "stolen"  Det finns nog ingen mer situation för en kvinna där hon kan känna sig mer utsatt än den där hon iklädd strumpor och tröja ska kravla sig upp i den där stolen, med rumpan bar och få en lampa riktad mot det heligaste samt en vilt främmande människa som ska "studera" dig. Jag herre... som vanligt i dessa situationer så försöker jag liva upp stämningen.  Vilket innebär att jag börjar driva med mig själv och situationen. Fäller en del sarkastiska kommentarer, fast med glimten i ögat. Detta uppskattas oftast men inte alltid. Idag var ett sånt tillfälle. Damen tyckte inte jag var speciellt rolig när jag kommenterade hur ooootroligt smidig man är när man ska upp i stolen och när jag imiterade den vanliga frasen "och så hoppar du fram lite och ligger tungt ner på stjärten" till mig själv. Samt när hon drog fram "skohornet" (ni tjejer vet vad det är) och jag utbrister "och där kommer lilla skohornet också, det är inte klokt vad det här är trevligt"
Hon drog inte ens  på ena mungipan...
Utan sa bara till mig att slappna av och inte knipa sådant. Tacka tusan för att jag knep, jag var ju nervös...
nu är det iallafall över... och det kommer dröja mkt länge, om inget förutsatt händer vill säga, innan jag ska tillbaka till det där stället.
Phuuu... vilken pers..

Kommentarer

Postat av: stina kåå

Publicerad 2010-05-18 21:21:04

Hallo Janni!

Gud så jag skratta när jag läste ditt inlägg om ditt besök hos gyn...har varit o gjort exakt samma sak idag, och kan hålla med om att det INTE var särskilt kul när hon grävde i armen efter staven..=)

Hoppas allt är bra med dig annars!

Kram Stina KÅÅÅÅ

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela