andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

God Måndag

Publicerad 2010-05-03 10:47:44 i Allmänt,

Har inte vaknat än, helt slut efter helgens bravader. Är ju van när jag nu förtiden går och lägger mig runt 22.00 i vanliga fall ;)
Valborg gick av stapeln i fredags, men hade ingen ork eller lust att supa mig full. Så det blev stallet och en helkväll framför tvn istället. I lördags åkte jag in till stan och lagade tanden ännu en gång då lagningen hade släppt ÄNNU en gång -klåp! Men innan det fick jag upp min karl på hästryggen! Vi var ute och red i skogen samt red lite markarbete på banan. Och jisses vad stol jag blev. "Ränderna går aldrig ur" Som det heter och även att han ej suttit i sadeln på så pass många år som det faktiskt är, så syntes det att han vet precis vad han ska göra när han kommer upp på hästryggen. Detta resulterade i att han fick mersmak och satte sig upp i sadeln även i söndags och HOPPADE!!! :D
Bäst att hålla i hästen nu så att han inte tar den ifrån mig ;)
Lördagen spenderades i Gamleby på 40 års fest. Mkt trevligt var det! Men oj så trött jag var igår.  Heeeela dagen igår spenderades utomhus i det vackra vädret. Barnen och Pernilla var på besök och det reds, mockades, kördes vatten mm. Såg min första orm igår med. Wella blev precis tokig när den kom ringlandes över vägen. Så det är bäst att du håller koll på vart du sätter fötterna nu Ison ;)
Jag har sån beslutsångest över vad och i vilken ordning jag ska göra vissa grejer, men tror att efter denna helg så har det börjat klarna lite. Tror att framtidsplanerna är rätt utstakade nu. :) Jag har nog som sagt världens bästa pojkvän!
Imorgon fyller jag hela 26 år. vart tog tiden vägen? Först nu börjar jag känna mig lite stressad över vad jag ska göra och jag har börjat inse att jag börjar få ont om tid för att hinna göra det. Eller tid finns det väl, men det är jag som i vanlig ordning sätter press på mig själv hur jag vill att det ska vara, vilket innebär barn och kärriär färdigt innan jag är 30. Puh kan bli lite knivigt.
Dags att jobba på lite innan lurren, ska sluta lite tidigare idag. Då jag ska ta ett sista farväl av min lilla mormor. :( Sen ska jag sälja säng och handla så man har något att bjuda på imorgon :)
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela