andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Härliga bloggar!

Publicerad 2010-05-20 13:27:12 i Allmänt,

Jag gillar inte bara att skriva blogg utan även att läsa andras också, så därför jag tänkte faktiskt dela med mig av en del av mina  "kollegors" bloggar som jag faktiskt läser.
  • Isons.blogg.se.... Såklart!  Vet inte hur många besökare från Västervik det är, men en hel del kan jag tro, som besöker denna blogg. Här skrivs det om allt från kaninhoppning,bantingskurer,helgens bravader, tankar och värderingar, och den innehåller mkt fina bilder. Bloggen tillhör min vän Ia, en 26 årig tjej boende i  Västervik. Som lever tillsammans med sin sambo Pelle och kaninen Linus-ida. Om dagarna flippar hon dom godaste burgarna i viken och är en dam med mkt skin på näsan men ett hjärta av guld.
  • KarinLund.com är en "mammablogg" men som jag gillar och läsa. Då allt i den inte handlar om just barn utan också kloka värderingar, matupplägg och en del träning. Den tillhör min saknade vän Karin, som "övergav" mig ;) för studierna i Varberg. Tänkte att hon skulle komma hem igen. Men så blev dock inte fallet utan hon träffade sin blivande man Jonas och tillsammans skapade dom lilla Lily och är nu bosatta i Göteborg. Karin är en ide´spruta i mina ögon. En tjej med många gärn i elden och en entusiasm som få människor jag känner har. Trots att hon är mammaledig så har hunnit med att skriva en bok (eller är det fler) skapat en framgångsrik blogg,  samt ännu en som handlar om hälsa, träning o.s.v. som jag ska börja följa slaviskt.
  • Jumpingjempa.blogspot.com är en utav dom roligaste bloggarna jag läst. Här driver verkligen Jennie med sig själv, sin familj och allt hon utsätts för i sitt liv som mammaledig trebarnsmor. Det är många gånger som jag legat dubbelvikt då hon har en känsla för att kunna beskriva situationer och få läsaren att se humorn i det hela.
  • fiktiiiv.blogg.se är Martinas blogg som jag på senare tid fått upp ögonen för. Martina skriver härligt och mkt av henne själv (tror jag) speglas i hennes blogg. Inget lämnas osagt. I denna blogg får man också mkt modetips, vilket gillas från min sida. Då jag tycker Martina själv har en skön stil.
  • cljungberg.blogspot.com tillhör min barndomsvän Charlott, bosatt i vimmerby med sin hockeyhunk Simon som hon i dödagar suktade efter och tillslut vann hjärtat på. Tillsammans har dom producerat sin två små flickor Nelly och Thilde. Challe skriver en blogg som handlar om hennes liv som mamma, barn och sin renovering av villan i Vimmerby.
Nu på lurren har jag också roat mig med att beställa mina bikinis,
NU blir det lite latte :)

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2010-05-21 21:01:11

DU ÄR SÖT :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela