andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Härliga fredag!

Publicerad 2010-05-21 11:37:25 i Allmänt,

Vädret är underbart, jag har sjuk mensvärk -värsta på länge! Fåglarna kvittrar och jag är trots omständigheterna på topp. Alla negkänslor och tankar är som bortblåsta, jag är den jag vill vara. Fy tusan för pms!!
På lunchen idag ska jag hinna med och sola, samt hitta en fin klänning tills på lördag.
Igår hoppade jag finaste Wella för första gången, hon är som en dröm att rida! För varje dag lär jag mig något nytt av henne. Vilket är redigt bra då jag är ringrostig framförallt i hoppningen. Första språnget vi gjorde igår, blev ett helikoptersprång, wella blev vansinnig på mig för att jag råkade slita henne i munnen. Detta visade hon tydligt med att vägra på lillkrysset jag hade satt upp. Efter att galopperat ett par varv och få henne att acceptera mig och bettet igen så gick allt som en dans. Det är det som är så bra med henne. Hon visar verkligen när jag gör fel eller när hon inte förstår. Absolut inte genom att vara dum på något sätt, men det märks så väl på henne när hon är missnöjd med mig ,likaväl så märks det  när hon är nöjd, med andra ord är hon förlåtande. Vilket gör att vi jobbar redigt bra ihop när vi kommer underfund med varandra. Idag släps den lilla pärlan på bete, me jag är lite osäker på om jag ska låta henne gå där dygnet runt än då hon faktiskt ska börja med håsträningen snart.  D.v.s hoppträning. :)
Snart dags för lunch.
Trevlig helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela