andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Lattemorsa... utan barn!

Publicerad 2010-05-17 15:25:57 i Allmänt,

Idag har jag levt på en macka, en shake och KAFFELATTE! Min underbara kollega uppmärksammade min förkärlek för kaffelatte förra veckan. Och gissa vad hon kom konkandes med till jobbet idag?! En kaffemaskin!!! (hon säljer såna) Vilket innebär att jag har en alldeles "egen" lattemaker på jobbet -Mycket lyxigt! ;) det är nästan så jag överväger att stanna över natten på jobbet, jag kanske rent av bo här.... fast bara kanske.
Jag kommer utan tvekan bli en förste lattemorsa när jag så småningom får barn. För att ursäkta mitt enorma intag av kaffe idag så gick jag faktiskt en promenad på lunchen. Ännu ett tecken på att jag skulle bli en lattemorsa.. väl? Känns som att dom går promenader med frölådan och dricker kaffelatte mkt. Eller har jag helt missuppfattat det? I vilket fall tycker jag det verkar rätt soft :)
Har också upptäckt till min förfäran att den finfina kalendern jag köpte i helgen börjar gälla först den 1 juli! Mindre bra då jag faktiskt behöver ha ordning på saker och ting innan. Hjärnan blandar ihop saker liksom. Så nu består kalendern av egengjorda lappar med viktiga datum och tider på, fram tills den 1 juli. Allt går att lösa liksom :) Måste bara ha för vana att läsa den varje kväll/morgon så man har koll på om det händer något. Hoppas jag kan komma ihåg det :)
Efter regn kommer solsken.. och det stämmer ju. Och jag har all anledning att vara glad över mitt liv. Men varför blir man aldrig nöjd? Jag är nog en person som ständigt vill ha förnyelse. Saker får inte bli tråkiga för då tröttnar jag snabbt. Tyvärr så är jag nog lite av en "allt eller inget person" I vissa fall är det skitbra, men i andra fall mindre bra.  Lagom är för mig är ett konstigt ord.
Just för tillfället vill jag göra något helt nytt med min "karriär" då jag är mindre nöjd med som det är nu. Jobb är visserligen alltid jobb och jag är glad över att ha ett. Men jag vill utvecklas. NU kommer dock ett problem, tänk om jag tröttnar? Då vore det slöseri med pengar och framförallt tid. Och hur i hela fridens namn ska jag kunna veta om jag kommer tröttna liksom?
YES! Jag är en fegpropp! :)

Kommentarer

Postat av: karolina

Publicerad 2010-05-17 22:48:53

jamen skojar du?! Jag lever för mina latte! Minst en om dagen, annars får jag ont i magen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela