andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Usel

Publicerad 2010-05-10 15:02:12 i Allmänt,

-DU är USEL Janni, U.S.E.L!!! Uppdateringarna lyser med sin frånvaro och jag kan ärligt säga att det är för att jag varit för lat för att uppdatera. En god vän till mig sa för lite sen att hon tänker på sin blogg flera gånger om dagen, vad hon ska skriva i den o.s.v. Så är inte fallet för mig. Jag är helt enkelt en usel bloggare. Dock så har jag konstigt nog en del besökare kvar. Ni är mig trogen ni. Tack :) 

Helgen har varit ledsam men också rolig. I fredags begravdes lilla mormor. Oj vad jag grät, trodde jag var klar över att hon gått bort för länge sen. Men det var som om ett och annat verkligen slog sig till rot nu och jag insåg plötsligt att hon nu är borta för evigt, även att hon i sinnet varit det i några år. Vilket gjort att jag redan förlikat mig med att hon är "död". Så var dock inte fallet...
I lördags var det födelsedags firande hemma hos mig. Jag bjöd på middag och efter det så blev det hålligång med bl.a. areobics!! Haha Ia har filmat och jag kan knappt berga mig tills jag får se det hela.
Vidare till sahara och palladium begav vi oss senare. Och som alltid (att jag aldrig lär mig) så blev jag en aning besviken.

Söndagen var sjukt jobbigt, den var precis som alla andra söndagar efter en utekväll. Jag mådde skit fram till klockan 12.30. Men sen så drog ison med mig ut till Wellness mässan. Dessvärre jag upptäckte jag i samband med detta att jag förlorat min plånbok. Japp, härligt med utekvällar som slutar så ju. Detta resulterade givetvis i ännu mer söndagsångest. Så idag har jag polisanmält, ringt försäkringsbolaget och transportstyrelsen och när jag ändå var i farten så slog jag en signal till mödravården. Urk, murk, purk, lurk vad jag hatar det alltås. MEN jag måste då min kära P-stav är en aning föråldrad. Tror helt ärligt att personen som svarade höll på att slå i backen når hon såg hur lång tid jag har gått med den. haha :) Dock har den ju ändå fungerat kanon. och när jag ändå var i farten så beslutade jag mig att gör min "rutin kontroll" D.v.s kolla så allt står rätt till med Fiffi. Även då tror jag att personen jag pratade med tyckte jag var lite mysko. vårt samtal löd;

  • Jag: Och så vill jag göra en liten koll också.
  • Personalen: Eh, okej? vadå för koll.
  • J: En såndär som man gör för att kolla så allt står rätt till liksom.
  • P: En gynikologisk hälsokontroll?
  • J: Ja, precis... med lite tester också.
  • P: Tester?
  • J: Ja.. Jag vill testa mig mot allt som går att få.
  • P: Misstänker du att du är smittad av något?
  • J: Njaaee.. det hoppas jag ju inte. Men det är skönt och vara på säkra sidan och se så fiffi mår bra (försökte skämta till det lite).
  • P: *tystnad..* Fiffi?
  • J: *jag sjönk genom jorden* hrm... min VAGINA! (fattar ni att jag tog det ordet i min mun???!!)
  • P: Eh jaha... jag bokar in en tid i samband med det andra.
  • J: Okej.. tack hej. (jag la på utan att få veta vilken tid jag skulle dit)



Så jag fick ringa upp igen och säga att det bröts.... Fy farao så himla pinsamt!! Är en aning nervös för detta besök som ni kanske märker. Jag fullkomligt hater´t!!!


Kommentarer

Postat av: Challe

Publicerad 2010-05-10 19:50:08

HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAA jag dör! Fiffi lixom (jag tänker på Lise-Lotts syrra. Du skulle sagt PULLAN eller FRAMSTJÄRTEN ELLER SNIPPAN (fattaru väl)

Du är så jävla rolig så jag sitter här och skrattar hysteriskt i min ensamhet! Love!!

Postat av: Martina

Publicerad 2010-05-10 21:16:57

Haha jag vet visar upp vad man har ätit under dagen lixom ;)

Jag tror vi hade det trevligt, det ser som sagt så ut iallfall :D



Hoppas fiffi mår som ho ska hördö haha !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela