andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Helguppdateringar V.28

Publicerad 2011-02-13 11:20:12 i Allmänt,

Det har varit en förhållandevis innehållsrik helg. I fredags spenderade jag min kväll hos mor och far ute på landet. Fredagsmyset stod i centrum med god mat och GODIS! I LÖÖÖV småGODIS! Jag fick även se mammas senaste inköp av babykläder. Hon är ju en av de fåtal som sagt är helt hundra på att det blir en tjej och jag kan inte säga annat att jag höll på och smälla av när jag fick se de fina flickkläderna... så söta klänningar!! Nästan så jag trycker på dom på bebben även om det blir en liten grabb :) Mormor roade sig också med att klämma mage, och hon fick gensvar. Har märkt att sjunger jag så börjar han... eller den sparka hur mkt som helst. Kanske ligger det en blivande superstar där inne. ;)
Slutet på vecka 28 är nära! GUD vad snabbt det går! =D 

Igår åkte jag in till staden för att möta upp min älskade stockholmsbrutta som var på hembesök. Men den här gång hade vi också med oss våra båda mödrar. Blev en redigt mysig mor/dotter fikis. Efter lite kramar så gick vi åt varsitt håll jag och mamma till den ända affären vi hann till innan stan stängde -mammaBarn. För att inhandla ett par gravidbyxor, dom andra jag bott i i 7 månader börjar bli försmå över magen och jag kan absolut INTE tänka mig några andra än dom... fast i en storlek större givetvis ;)
Vidare for vi ut till welux outleten, åk dit och besök inredningsbutiken Room99 som nu även finns i fysisk form säger jag bara. Många av priserna i butiken är dessutom bättre än på hemsidan.  
Blev helt lyrisk, och hittade hela min inredning där. Presentkort på en stor summa pengar i födelsedagspresent är ett tips till dom som känner att dom vill ge mig en födelsedagspresent ;) 
Med sig fick mamma, den lilla räven vår något försenade förlovningspresent. Hon lyckades smussla med den i butiken så den blev inslagen tillochmed utan mina hökögon, bra gjort måste jag säga!
Det var en superduper fin "fotoramskombination" där vi ska sätta in våra vackra bilder på oss, bebis och vovvisarna framöver.
Kvällen avslutades med en middag på Briggen i västervik, med familjen Jonsson/Björkman. Mkt trevligt var det och det bestämdes även att det ev. ikväll ska bli filmvisning här hemma. En skräckis - paranormal activity 2!! När vi såg ettan så satt jag, Ia och Martin och skrek på bion, medans Pelle skämdes ;) Tur att vi är hemma ikväll för den här ska tydligen vara ännu värre. Jag kommer dö av skräck med andra ord!

Nu åter till min älskade vovva och en prommis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela