andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Babyboom och traderamaraton

Publicerad 2011-01-15 16:07:16 i Allmänt,

Det här meddelandet fick jag av Ia Linde som väntar barn och ska snat ploppa ut en liten tös

"det ska bli såå roligt med alla som sa ha små kids. Vi var på sista föräldrar grupps mötet igår på förlossningen då vi skulle fått sett ett förlossningsrum, men ack.. kan du tänka dig att hela förlossningen var full. Vilket aldrig nästan händer. haha :)"


Faktum är att jag pratade med min mor om att det är så otroligt många bebisar nu som man vet om som kommer födas i vår/sommar eller överhuvudtaget under 2011. Mamma berättade att året då jag föddes (84) så var det en babyboom i västervik. Kan det vara så att vi i ungefärlig ålder nu kommer igen och skapar en ny babyboom? Jag tror´t :)



Dagen har mest gått i slapphetens tecken, mamma och jag har kört ett duktigt tradera maraton. Fångsten har resulterat i hur mkt fina märkeskläder till bebben som helst. Känns som om man kommer få mkt sånt första tiden så det jag själv köpt är från tradera, dom växer ju så det kankar i början så jag ser det helt onödigt att köpa sprillans, när man kan hitta knappt använda/nytt på tradera. Satsar man också på märkeskläder så får man igen det sen när man i sin tur säljer. :)



Kommentarer

Postat av: Challe

Publicerad 2011-01-15 20:09:29

Och jag har fått veta en till bebis idag. Wiiiiii :)

Kan vi leka snart?

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela