andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Bloggtorka..

Publicerad 2011-01-25 15:41:35 i Allmänt,

Som alltid efter en smärre bloggtorka måste jag ju be om ursäkt för det inträffade. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på förutom lusten.. jag har helt enkelt inte haft lust att blogga på ett tag.

Så vad har hänt sen sist, helgen som var averkades i lugnets tecken. Firade min älskade far som fyllde 60 år, skaplig gubbstrutt ;) I fredags jobbade jag min sista rediga dag på jobbet, kanske därför jag inte känt någon större lust till någe just därför, då jag tycker det är grymt tråkigt! :( Jag är ju lite lättpåverkad sådär även om man försöker bita ihop. Har dock varit där både igår och idag och jobbat och ska även dit på torsdag och fredag.

Krabban i magen växer och frodas som bara den. Den har lagt sig till med att lägga sin lilla stjärt eller huvud.. ja, eller vad det nu är som ligger och trycker under min vänstra sidan om revbenen. I vilket fall gör det sjukt ont och när man försöker buffa ner henne/honom som blir h*n precis vansinnig och sparkar vilt i protest, så mkt temperament verkar det vara att vänta. Även på nätterna har den blivit mer aktiv, det bådar inte gott då jag gärna ser att man sover på nätterna ;)  
Vagnen ska förhoppningsvis beställas idag om allt går som jag vill, gör det inte det kommer jag lägga mig ner och tjuta, bete mig som en 5 åring och vägra svara på tilltal. Som ni förstår är vi inte redigt ense här hemma. Men samtidigt så kan jag kanske förstå lite resonemanget ändå. 
Kommer dock bli så grymt besviken om jag inte får som jag vill..... ni lär väl märka hur det hela kommer sluta. ;)

Kom och tänka på en sak idag, det är nästan så jag måste lägga in det  där inlägget här igen. Kommer ni ihåg inlägget då jag berättade om kvinnan som spått mig i mina händer? Tror det var någon gång i sommras jag skrev det. Nu är alla pusselbitar på plats.. Allt hon sa om mig stämde. När jag skrev det inlägget var jag inte med barn och det var det ända om inte stämde på det hon talade om för mig. Hon sa att jag skulle bli gravid och att det skulle komma ett barn väldigt snart. Och här står jag idag! Dags att göra en ny spåning tror jag  och uppdatera sig lite ;)


Lite magbilder V. 26 Kan upplysa om att det inte är lätt att ta bilderna med webbkameran samtidigt som man ska lägga till med en pose. Sista bilden illustrerar hur uppblåst jag känner mig! Vet ni att jag inte ser "fiffi" längre ;) i´m BIIIIG!



Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-01-25 16:57:34

Vilken bebismage du har nu :) Hur kommer det sluta för oss? Jag behöver inte bli större nu iaf ;)

Postat av: Janni

Publicerad 2011-01-25 17:33:07

Jag vet inte Linnea.. å inte kan jag säga att det här är slutet för oss heller. Och jag håller med dig till fullo om storleken, dessvärre så tror jag att bebisen INTE är med på den banan. ;)

Postat av: Elin

Publicerad 2011-01-26 13:09:27

Du har ju ingen mage alls ju om man ska jämföra med mig..... vet inte vart det ska sluta, så stor som jag är nu va jag efter v30 någon gång med Liljalie.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela