andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Borta bra men hemma bäst...

Publicerad 2011-01-16 21:52:24 i Allmänt,

Eller är iofs rätt hemma i hummel också, så i detta fall är det rätt lika. Men visst är det skönt att komma hem till sitt eget när man har varit borta såhär. Tycker dock det är rätt kallt här hemma, Maaaaartin kom hem och fixa!!! ;) Sitter hursom i soffan med en filt och ett extra element i form av Jizza vid fötterna och dricker te, kollar på tv och har tänt ljus. Bara en sak som fattas... Martin.

Något som jag märkt sen jag blev gravid är att min immunförsvar är ----0. I förra veckan blev jag smittad av kräksjuka, trota att barnet i fråga hade varit hemma under så lång tid som det är ordinerat för att inte smitta. Vem åkte på skiten... Jo jag, i onsdags gick min kollega hem för att hon var förkyld vem sitter med hosta och snorig näsa nu... jo jag. Kan för tusan inte vistas i samma rum som en sjuk längre. Och när jag tänker efter så under den här hösten har jag faktiskt varit ovanligt mkt förkyld, visst har det med alla barnbaciller att göra på jobbet men jag tycker man så småningom borde bli härdad liksom.

Imorgon är det jobb igen, skönt att få tiden att gå lite.
Måste också under veckan informera dom som jag fått säga nej till under en tid att jag är tillgänglig som vikarie igen.

Snart dags för sängen, men först en dusch.
Godnatt mina vänner!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-23 09:56:37

Postat av: ..

Publicerad 2011-01-25 10:36:32

Nu är det alldeles för länge sedan den här mysiga bloggen uppdaterades! Väntar på ett lååångt inlägg nu :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela