andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Godmorgon BLÄ

Publicerad 2011-01-29 06:54:25 i Allmänt,

För er som inte vill starta dagen eller överhuvudtaget få in någon sorts negativitet i ert sinne, sluta läs NU!
Det här inlägget kommer bestå av en massa negativ ordbajs, just för att jag är så less, omotiverad, tråkad jag allt negativt du kan tänka dig. Kan man bli gravideprimerad så ÄR jag det nu.

Klockan ca: 04.00 vaknade jag i vanlig ordning idag, sen dess har jag legat och malt en massa skit i min hjärna. Det hela började nog redan igår, kände mig off, trött liksom. Igår kväll skulle hela familjen Eilersen samlas för ännu mer firande av min far. Vi gick ut och åt... När man går ut och äter så vill man ha fina kläder på sig. Just nu spelar det ingen roll vad jag tar på mig för jag ser ut som "dunderklumpen" Jag är fet, svullen och stoooor! Vi åt på stadt igår, något som heter Black rock. Det innebär att man får in en 500 gradig sten framför dig med en köttbit på som du sen tillagar själv vid bordet. Till den har du diverse tillbehör, jättgott verkligen MEN efter att ha haft den stenen framför mig, bävat för att jag skulle bränna ihjäl mig och suttit i stekosångorna ett tag (varmt var det med) och käkat, så fick jag plötsligt en "fetkänsla" över mig. Jag kände mig som ett äkta svullo, ni vet en såndär man ser på tv från USA som vräker i sig alla form av fet mat. Ni vet när man får se närbilderna på deras munnar när dom proppar i sig feta dressingar och annat skit. Där satt jag och kände mig precis så, hur magen var stor som en ballong, ont i ryggen hade jag, klänningen stramade, tuttarna höll på och hoppa ur bhn, svettig och mätt. FY FAN säger jag bara!! Inte nog med det, när jag senare på kvällen besöker toaletten och tittar mig i spegeln samtidigt som strumpbyxorna ska korvas upp så upptäcker jag dom... eller jag tror det iallafall... på min magen tycks jag skymta början till två streck!!!!!! Just  vid det tillfället skulle jag kunnat skjutit mig själv i huvudet. Trots peeling och frenetiskt smörjande så tror jag att dom kan vara här nu... bristningarna.  Men jag är inte hundra säker, tänker att jag ska studera det närmare idag. Det kan ha varit streck efter att jag suttit ner och mina kläder bildat streckfåror på magen,  HOPPAS! Väl hemma massrades magen in med 100 liter olja och sen slocknade jag i soffan. Kul liv! 

Det hela som gör detta ännu jobbigare är att jag får så grymt dåligt samvete över att känna såhär, fy fan vad barnsligt larvig jag är, så ytlig! Här går jag och har lyckan av att vara gravid, jag väntar mitt första barn och borde ju vara världens lyckligaste, hoppa runt på rosa moln o.s.v.  Inget annat ska ju spela någon roll, vad fan är bristningar egentligen?? De ska ju inte spela någon roll med tanke på vad man får för dom, ett litet barn! Huvudsaken är ju att h*n mår bra och är frisk och kry. Jag älskar ju det lilla knytet något fruktansvärt mkt redan nu och skulle bli helt förkrossad om något skulle gå fel. Så hur kan jag ens ha mage att sitta och klaga??!!!
Just nu tänker jag bara på att få komma igång och träna, och få ta kontrollen över min kropp igen. Jag menar hur  normalt är det??? Vad är det för fel på mig? Finns det någon annan som känt såhär?

Ikväll är det party, man ska ha cocktailklänning på sig. Man ska vara snygg, det hör inte redigt till min vardag just nu. Men jag ska gå dit för jag vill träffa folk och umgås, skratta och ha kul! Jag ska försöka jobba bort neggokänslorna under dagen, hitta ett tält och ta på mig och bli "snygg"   

//SVULLO! 

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-01-29 08:08:05

Åh lilla gumman! Jag känner precis som du, har inte hittat några bristningar än dock, men jag väntar med "spänning"... Jag längtar också tills ungen har ploppat, ska börja springa igen få tillbaka mina små bröst, inte ha dessa dunderklumpar som får en att se ännu fetare ut än vad man är :)

Men vet du, när vi får våra små, oj vad jag tror att vi kommer känna oss larviga då, det kommer ju vara så värt det :) Men det hör nog till första barnet iaf att få vara lite deppig och larvig.

jag ska också på fest ikväll, och vet du? Vi kommer vara dom sexigaste gravida kvinnorna i hela världen ikväll!!! Så det så! Stor kram! <3

Postat av: Janni

Publicerad 2011-01-29 09:18:16

Åh Linnea, gulle du! Vi kommer säkerligen sitta och skratta åt oss själva som sagt när vi väl har dom små liven i våra famnar. Jag önskar jag vore där nu bara. Sexig vet i tusan om jag kan uppnå ikväll, men trevligt ska jag försöka ha :) Ha det så kul ikväll du med vännen! KRAM

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-29 09:29:31

Dina känslor är helt normala!!! Även fast man känner sig så där svullen o stor så tycker alla andra att man är så fin!! Jag har sett dig och du är jätte vacker som gravid!! Men det är svårt att ta till sig eftersom man känner sig sååå klumpig och stor, men de är ju bara du som känner och tycker så :)!! (o alla andra gravida) Och klart du är lycklig för den lilla där inne som du längtar efter, men man behöver inte vara lycklig för allt annat som kommer med de, typ bristningar och extra kilon ;)!!

Postat av: jennie ph

Publicerad 2011-01-29 09:32:43

Hur ful och äcklig du än tycker du är så har du så fel. Janni du är så vacker och fin ska du veta. Såg bilder på dej ifrån nyår och de syns varken i ansikte eller på ben att du är gravid, bara en mage. Ses ikväll söta!!!!

Postat av: Ellinor

Publicerad 2011-01-29 13:18:06

Älskade vän, du är så vacker och om det är någon gång man verkligen kan unna sig att gå upp några kilon så är det väl just under graviditeten! (Vet dock ej vad min ursäkt är...) ;P

Du är skitsnygg punkt slut!

All my love!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-02-05 13:43:48

jag vet hur du känner dej janni! tyvärr måste jag berätta för dej att det inte spelar nån roll hur mkt du än smörjer o masserar magen, det är hormonförändringar som främst skapar bristningar och inte att huden töjs ut, vilket många tror, jag smörjde oxå som en idiot men jag fick mina första streck redan i vecka 14 och då hade jag ju inte ens nån mage, så hormonellt e det nog tyvärr mest:/ men kan även trösta dej med att mina har bleknat kraftigt och att man vänjer sej(om du nu får några) och nästan alla får bristningar! jag störs inte så mkt av mina längre, de är en del av mej och ett bevis på mitt moderskap och barnfödande..kraaaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela