andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Helgen

Publicerad 2011-01-16 17:45:42 i Allmänt,

I fredags eftermiddag åkte jag med broren ut till mammi och pappi. Har varit här klippt hela helgen och gjort.... NADA. Förutom att spendera pengar. Sjukt att man sitter mitt ute i skogen och kan göra det ju ;)
Så veckan som kommer nu kommer bestå av paketleveranser (och jobb givetvis), hela tre stycken! Och ALLT är till bebis :)
För 800 kr ink frakt har jag fått:

21 bodys (kort och lång arm)
21 byxor
2 bodysuits
4 pyjamser
4 tjocktröjor
2 overaller (tunn och tjock)
19 par strumpor/sockar
 4 par tossor
2 par vantar
8 mössor
1 vårjacka

Det mesta från polarn o. pyret, lundemyr of Sweden, nanoou, molo och flera andra fina märken!
Jag är sjukt nöjd över mina inköp och väntar med spänning på att dom kommer i veckan, så man kan börja sortera vad man vill ha och det som ska läggs ut igen för försäljning. Har jag tur är allt perfekt och då har jag kläder så det räcker känner jag :)

Sen fick jag även ett meddelande från tre nu ikväll om att min Iphone är skickad!!!! Så även den anländer i veckan!

Sen har även "mormor" som sagt gått lös här i helgen så en hel del smått och gott är även att vänta därifrån. :)


Längtar något kollosalt efter Martin, han försvann i torsdagskväll med ryk och drag (livrädd för att bli smittad av magsjukan) Och kommer hem först i morgonkväll. Jakt min vänner.. jakt.
Den här veckan är också sista veckan jag är på dagiset, kommer gråta blod på fredag. Och kommer sakna barnen något enromt! Men har en del bollar i luften så jag tror det löser sig med jobb fram tills jag ska gå hem och vara mammaledig i vilket fall.
Har kommit på hur jag ska räkna för att få tiden att gå snabbare. Man tar det i 5 veckors stötar, nästa vecka är jag i vecka 25. Bara 5 veckor kvar till 30 veckorstrecket och därifrån kan man säga att det lika gärna bara kan vara  7 veckor kvar eftersom man kan räkna att bebisen kommer någonstans från vecka 37-41. Nu kommer det givetvis inte bli så för min del eftersom jag med största sannolikhet kommer gå över tiden. Men i princip kan man alltså säga att om ca tre månader är det fullt möjligt att vi har en bebis hemma... Det är sjukt och känns redigt overkligt!

Dags för köttfärslimpa ala Mammi. Senare ikväll blir det givetvis SOLSIDAN, ååå som jag längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela