andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Maaaat!

Publicerad 2011-01-04 22:51:27 i Allmänt,

Idag känns det som om jag bara ätit och pratat. :) Mycket trevligt iofs. Dagen började med att fixa iordning Cv:t som skulle vara inlämnat idag, jag vet!!! Ute i sista sekund som vanligt ;)
Sen drog jag ner till stan för en lunch med Josse och hennes mor på "Tanten" Personalen skrattade åt oss när vi kom idag igen. Slog ju ihjäl nästan 4 timmar där igår :) Blev väl ca 2 idag... så mkt att prata om ju. 

Efter det gick vi och köpte semlor som vi skulle sluka över en kopp kaffe hemma hos Josses föräldrar. 
men innan det skulle jag fixa ut mitt cv lite snabbt på biblioteket *tänkte jag* 
Så blev dock inte fallet, då varenda studieledig student satt och pluggade på alla datorerna. Och när jag väl fick tag på en dator så gick det inte att skriva ut mitt dokument som var skrivet i word 2007 för dom hade endast word 2003....
Då fick jag den briljanta idén att ta hjälp av Arbetsförmedlingen.. ELLERHUR!!!!!
Människor med dåligare attityd och servicehjärna får man leta efter, varför göra något enkelt när det kan vara svårt liksom. Tanten (jag får kalla henne det, då hon i sanningens namn var en äkta tjurkärring, som borde bytt jobb för länge sen) som stod i "kassan/mottagningsbåset" var precis omöjlig att resonera med. ALLT var jobbigt!! Jag bet mig många gånger i läppen må ni tro. Tills jag tillslut insåg att det här inte skulle leda någon vart, när hon bokstavligen säger till mig att hon inte har tid med mig. "Det var det här som var arbetsförmedlingen va??" utbrast jag och tittade undrande på henne precis som om jag hade kommit fel och det skett ett missförstånd. "Ja" svarade hon. "Tänkte väl det" sa jag och vände på klacken och gick...
Jag har aldrig någonsin tagit hjälp, eller ens behövt deras hjälp för att hitta jobb. Det har jag ALLTID fixat själv. Enligt mig är arbetsförmedlingen ett nödvändigt ont för att få igång akassan och för att man då måste gå genom dom. 
Idag behövde jag låna en dator som jag skulle skriva ut mitt cv ifrån till en jobbansökan.... Gick där ifrån utan cv och med ett ytterligare kvitto på att Arbetsförmedlingen är ett ställe som jag ogillar skarpt!!!

Det hela slutade med att jag åkte till jobbet och lyckades få ut min ansökan....

Sen for jag slutligen vidare till Stationsgatan och Fam. Bäckmark för att mumsa upp semlorna vi köpt. Där blev jag även kvar på middag och kom hem 21.00 någonting. Så himla trevligt var det! Och man inser hur mkt man saknar "kon i båset" när hon är borta. I detta fall Josse... Systra mi. <3 Det är som att slussas tillbaka i tiden ca 20 år, vår vänskap förändras aldrig, relationen till våra respektive famlijer förändras inte heller. Trygghet är var jag känner över det.     
<3 <3 <3

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2011-01-05 01:07:58

Bästa finaste du! Så himla mysiga dagar jag fick med dig! I alla år har vi funnits för varandra och så ska det alltid vara! Bäst är du!!

Pusssss



/Jossan-Kossan (höhö)

Postat av: Challe

Publicerad 2011-01-05 22:00:04

Ni är så mysiga och jag blir ju såklart avis. Jag hade ocå velat äta middag hos familjen Bäckmark (och semlor, och fikat med er)

Puss på er söta flickor

Postat av: Josse

Publicerad 2011-01-06 10:48:55

Åååå Charlet! Du är ju välkommen när du vill, det vet du ju! Pusssss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela