andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Tjockis v.23

Publicerad 2011-01-03 10:47:48 i Allmänt,





Jepp så är det, jag är en äkta tjockis! Vart ska det här sluta? Jag vet inte...
Varför ser man inte själv hur man ser ut i spegeln? Utan enbart på kort. Jag vet inte...
Ska erkänna att jag har lite panik! Just nu vill jag bara starta en diet, träna som aldrig förr och få bort allt!!!!! 
Positiva tankar nu Janni, mamma sa till mig igår att jag var väldigt negativ. Och det stämmer nog, jag klagar en hel del. Men som jag sagt innan jag kan inte för mitt liv förstå alla dom som säger att det är såååå mysigt att vara gravid.
Jag kan enbart känna så när jag känner bebisen sparka, annars känns det mest olustfyllt. Men nu är det nog snackat med negativitet. Vill ju inte upplevas som någon tjuris som bara klagar. Och självklart är jag superlycklig över att vänta barn och få bli mamma.

Vaknade av en kramp i magen i natt igen, men nu har det lugnat ner sig. Avvaktar lite till..

Idag blir det städning och en lunch med finaste Josse. Längesen man träffade den pärlan.

Kommentarer

Postat av: Mammablogg

Publicerad 2011-01-03 13:32:38

ojojojooj vilken pojkmage.. pojk pojk!!1

kom ihåg att jag sa det..

när ska de vara babyshower??

Såg ditt meddelande på FB.. jag har nog inte tid att fixa det just nu... lite senare??

pusss

Postat av: Linnea G

Publicerad 2011-01-03 14:38:56

Hej janni, även jag har hittat fram till din blogg och då vi är lika långt gångna i graviditeten är det kul att läsa :)

Jag håller med dig precis i dina negativa tankar. Känner mig bara fet finnig och ful. Vill ut och springa och få bort kulan. Men men, så småningom kommer den ju ut och då peppar vi satan för beach 2012! :)

Många kramar, Linnea från Getterum ;)

Ps, du är hur vacker som helst i din kula!

Postat av: Janni

Publicerad 2011-01-03 19:53:01

Karin, du är en av de få som tror på kille :) var med i "tävlingen" vett jag :) Babyshowern vet i tusan när jag ska ha, när har man den?

Linnea - Å samma vecka till och med. Vilket datum är satt? Finns ju chans att vi ligger och föder ikapp ju ;) Yees beach 2012 UTAN TVEKAN! Tack för uppmuntran, men du vet hur det är ;) hur är din garviditet? Hur mår du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela