andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Vinterkräksjukan.

Publicerad 2011-01-13 15:00:12 i Allmänt,

Kunde ju givetvis inte få undgå den. Det började igår med att jag började få ont i magen under kvällen. Efter att jag gått och lagt mig vaknade jag igen runt 00.30, med att hela magen vändes ut och in. Fort till toan, där jag har spenderat natten bland handdukar och täcken. Hann ju liksom inte dit i tid, så därför blev det att spendera natten där istället. Det här är nog det värsta jag varit med om, jag ljuger inte om jag säger att, var tionde minut så har det formligen sköljt ur mig ur ena eller andra änden. Tillslut var det bara det ynka vattnet som jag lyckade få i mig som kom.   Bebisen var precis galen, har aldrig varit med om att den sparkat så mkt. Förmodligen i ren protest =S

Nu sitter jag här, har sovit en stund. Sista vändan på toan var runt 11.00. Har druckit avslagen cola och har sjukt ont i magen. Tror det kan vara hunger men vågar inte pröva.
Ni som vet, bebisen far inte illa av det här va?



Lite bebisnytt...
För att kunna förgylla lite i all bedrövelse ;)
Bebisen sparkar mer och mer för varje dag, igår kunde tillochmed Martin se hur den rörde sig i magen. Märkte att jag kunde pressa ut någon form av vätska ur brösten idag, någon som vet vad det är? (har inte orkat att googla) Nästa vecka är jag i vecka 25! Vilket innebär endast 15 veckor kvar! Herre min skapare vad snabbt det går, måste beställa vagnen snart. Men hörrni, det är sjukt många som ska ha barn i vår/sommar. Gud vilket gäng vi kommer bli -härligt! Eller överlag så himla många 2011 bebisar som redan kommit och kommer komma. Det här blir ett bra år <3
Har börjat längta något enormt tills i maj, vill att du ska vara här nu min lill* "krabba" <3 <3 <3

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2011-01-13 16:41:56

Bäbis mår fint så länge du försöker dricka o inte får vätskebrist sa mvc till mig.

Vätskan i bröna är nog början till bm..när jag fick N så kom d lite just när jag var

Magsjuk... Det är väl för kroppen tar i mkt kanske?



Krya på dig vännen!

Postat av: Challe

Publicerad 2011-01-13 19:14:09

Nej, bebis far inte illa :)Don´t worry!

PUSS

Postat av: ia

Publicerad 2011-01-14 23:35:46

det ska bli såå roligt med alla som sa ha små kids. Vi var på sista föräldrar grupps mötet igår på förlossningen då vi skulle fått sett ett förlossningsrum, men ack.. kan du tänka dig att hela förlossningen var full. Vilket aldrig nästan händer. haha :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela