andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Älskade Karlar...

Publicerad 2010-04-02 10:15:33 i Allmänt,

Vad vore livet utan er? Tomt, tyst och tråkigt tror jag :) Min karl ringde nyss och sa att han och hans karlkompisar inte kunde komma igenom isen med båten... Måste jag säga "vad var det jag sa?"
Det är frisbeegolfen idag, d.v.s ett gäng grabbar åker ut och spelar frisbee och (kanske) och dricker alkohol ;) varje år tar man en utav karlarnas båt och givetvis skulle det göras även i år. Även att det låg ett tjockt istäcke på vattnet. varför bryta en tradition liksom? ;)
Tyvärr funkade ju inte detta...Givetvis! (vi kvinnor räknade ut det från början) så nu ska jag skjutsa alla små gossar i bil istället. Visst är dom söta? Poängtera dessutom att karlarna i detta fall är just karlar och inga pojkspolingar med mindre vett. vad kan vi kvinnor dra för slutsatser av detta typexempel? 
Jo, att män som har en tradition tillsammans måste göra den in i minsta detalj varje år annars blir det kaos för dom. Även att det vore helt självklart att man inte kan åka på sjön än p.g.a den kalla vintern än, så ska det gå bara för att det alltid gör det. :) Tycker som sagt att dom är redigt söta! Skrattade faktiskt lite förut när martin ringde och frågade om jag kunde skjutsa dom, för (jag citerar) "Det går inte"
Älskade Karlar! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela