andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Bättre sent än aldrig.

Publicerad 2010-04-14 10:16:39 i Allmänt,

Ska försöka undvika att detta blir till en ful ovana, men har inte haft tillgång till dator ordentligt på sista tiden vilket resulterat i mitt ickebloggande.
Mkt har hänt sen sist, vi åkte ju ner till Skåne i lördags för att kolla på hästen jag nämnt här innan. Det var i ärlighetens namn ingen vacker syns som mötte oss. Men ägaren proppsade på att jag skulle rida och att hon även skulle få visa hästen under ryttare för mig. Jag är idag tacksam över att hon var så bestämt angående det. För visst blev det en helt annan häst under ryttare och känslan jag fick när jag slutligen satt upp, var fantastisk. Så det hela slutade med att hon följde med hem på prov i 2 månader så att jag får chansen att känna lite mer på henne innan jag bestämmer mig.
Iförrgår hade vi vår första rediga kvalitetstid jag och Waleska som min fina kicka heter. Och efter ett par timmars trimning såg hon faktisk ganska rekordelig ut. Igår kom även hovslagaren,  så nu är hon klar för att jag ska kunna börja sätta igång henne.
Ia kom och gjorde mig sällis på första premiärturen igår. Det gick bra men tror hon var en aning öm i ryggen fortfarande.. bästa att vara aktsam med det.
Det händer som sagt mkt i mitt liv just nu.
Mitt upp i allt har jag ju som sagt bytt jobb och börjat på att flytta, just förnärvarande sitter jag i en näst intill tom lägenhet i häggbladska huset. Dom har inte hunnit flytta in ordentligt än och mina kollegor är kvar på gamla stället. Skapligt välkomnande kan man tycka. Men rätt skönt i början att i lugn och ro få jobba in sig i projekten. Dock lite frustrerande då saker och ting inte är installerat och fungerar. Jaja blir nog bättre imorgon. *Hoppas*
Lägenhetsflytten måste ske i helgen, fattar inte hur jag ska hinna allt?? Dock har jag inte hört något från hyresvärden än. Måste ringa henne  *påminnelse*
På ett sätt hoppas jag på att det blir lite framskjutet fram i nästa månad. Nästa helg åker vi dessutom till sälen... Snälla gode gud ge mig tid :)
Påtal om Gud så åkte min lilla mormor upp till honom i förrgår. Och visst är det ledsamt men samtidigt så får hon äntligen lugn och ro och förhoppningsvis funkar hennes hjärna som den ska igen.  I tre år har sakta tyna bort.. usch hemska sjukdom!
Dagen idag kommer gå till att jobba, hämta min tv och köra ut den till landet, stallet och kvalitetstid med mitt hjärta. Känns som om vi inte haft så mkt av sånt senaste tiden.
Dags att återgå.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela