andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Bye bye Gränsö...

Publicerad 2010-04-08 07:10:58 i Allmänt,

Inget bloggande igår, jag vet. Det måste bli skärpning..
Sitter helt pigg i soffan, Martin sover fortfarande. Men jag har vänt och vridigt på mig sen 05.30. Tror allt att det är någon som börjar bli lite nervös inför helgen ;) Lite töntigt kanske. Men jag blir som ett barn, när något spännande ska hända. Vilket då b.la. brukar resultera i att jag inte kan sova. Var och hämtade trailern igårkväll. Nu är det nära nära tills jag kanske står med häst igen!!!! Så underbart! Hoppas och håller alla tår och tummar jag har på att allt stämmer så lilla rööötotten följer med hem! :)

Igår blev det som i filmen för mig, jag stegade ut ur Gränsös portar med min kartong. Precis så som dom gör i filmerna. Jag slutade alltså mitt jobb på Gränsö och visst kom det tårar när jag packade ihop mina grejer. Gud vad jag kommer sakna mina kollegor! Millis, Jessi, Lina, Emma, Tessa, Lotta, Cilla, Carina, Rasha, Hasse och Uffe -Jäklar vad tomt det kommer bli utan er. Men som sagt, man vet aldrig. Kanske återvänder jag en dag. :) Efter lite sentementalsnack och fika drog jag vidare ut till landet och mitt blivande hem fram till sommaren. Pappa kom också ut för att hjälpa oss med vattnet som inte funkar redigt som det ska. Men går allt enligt planerna så finns det vatten tills i helgen.

Dagen idag kommer gå till att fixa det sista i stallet. D.v.s köpa spån och foder. Samt gå igenom mitt föråd inför kommande flytt. Jag ska alltså ännu en gång gå igenom mina kläder och SLÄNGA! Jag har nämligen fått stränga order att endast ta med mig det som jag har behov av och använder. Allt annat i kläd -och pinalväg SKA slängas! Återkommer med resultat längre fram idag..

Nu är det dags för frulle.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela