andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Halva veckan

Publicerad 2010-04-28 11:23:14 i Allmänt,

Snart är halva veckan gången. Skönt att det går snabbt tycker jag!
Igårkväll spenderade jag största delen i stallet med Ac och min kärlekskranka marskattshäst. Hon är den första "pissmärren" rent utsagt som jag träffat på. Visst har jag träffat på ston i brunst men aldrig såhär. Hon är pervers, hon vill våldta mig och man kan knappt peta på henne förrän det står en fontän ut ur henne. I ridningen är hon istadig.. men någonstans tycker jag synd om henne. Så igår åkte jag och köpte dyra preparat för brunstiga pms ston. HOPPAS det hjälper, säger jag bara! =S Martin tyckte att jag kunde ta mig en slurk av det också ;)
Efter jobbet idag ska jag tömma det sista ur mitt gamla förråd på stationsgatan, hann ju inte det innan helgen eftersom jag själv åkte bort. Men snäll som jag är så fixades det så att min familj slog knut på sig själva och tömde lägenheten så  den nya hyresgästen flytta in en vecka tidigare, för att hon inte hade möjlighet att flytta in i helgen.
Tycker det bara är så grymt tråkigt när man gör såna saker, för någon man inte ens känner. För att sen inte ens få ett tack och nu ännu värre sura miner tillbaka när man ber om ersättning för den veckan jag faktiskt betalat i hyra. Men som nu brinner inne nu p.g.a att man bara ville vara snäll. Då man inte anser att jag har någon rätt att kräva den. Det hör väl till rent folkvett eller? Varför ska jag stå och betala närmare 800 spänn för någon jag inte ens känner, som jag dels vatt schysst och underlättat för, så personen kunnat flyttat in snabbare än sagt. Jag kunde lika gärna skitigt i det, inte behövt att stressa med min egen flytt och ha tillgång till lägenheten till det datumet jag själv skulle vara utflyttad.
Allt slutade igår med att jag, för att det inte ska bli någon grej av det hela erbjöd mig att vi skulle dela på det hela efter att jag fått höra bakvägen att det blivit sura miner efter att jag bett om hyran. Vilket mottogs positivt från den andra parten.. Dock känner jag att det egentligen inte känns rätt. Men vad gör man inte för husfriden liksom.
Tycker överlag att sånt här beteende är jäkligt dåligt ur alla aspekter, när personer runt omkring än tar saker och ting för givet, inte betalar för sig.. o.s.v. Sista dagarna har detta varit ett hett diskussionsämne hos Fam. Kling/Eilersen.  Och alla är vi rörande överens om att vi ogillar det stark. Detta har i sin tur lett till att jag och Martin börjat diskutera gemensamt mat/sparkonto. För att vi i vårt förhållande inte ska behöva känna att den andra någonsin betalar mer eller mindre.  Det som blir över av mat pengarna, sparas till en gemensam kassa som ska gå till gemensamma saker/resor mm. Måste erkänna att med en Karl som Martin vid min sida börjar jag (äntligen) få upp ögonen för hur man gör för att spara pengar istället för att bränna dom som jag annars är en expert på att göra. "Hej shopping liksom"
Därför så ger jag mig själv härmed ett köpstopp. Med undantag för ny hudvård då allt är så gott som slut. Och hudvården är enligt mig viktigare än sminket och kläderna. Med en fresch hy kommer du långt eftersom det första du ser hos en människa är ansiktet.
HJÄLP Magen hungrar efter föda! Alltid jobbigt med omställning ju, första tre dagarna är värst men vad gör man inte som sagt. Just precis... Janky går på diet... igen ;) Heja jojjobantare! Och jag säger som jag sagt innan ännu en gång. Den här gången ska jag inte gör misstaget att ge upp när jag väl är nere där jag ska vara, den här gången ska jag köra hela vägen ut. Det handlar ju om att ändra levnadssätt. Just därför kasserar jag nu mitt gymkort! Låter det dumt..? Det är det.. men vad fasen ska jag ha det för? Jag går ju bara dit i perioder, ska köpa mig en pilatesboll och gå ut och gå samt rida. Har inte tid med träning på gymet nu när jag skaffat häst och så är det!
Nu ska jag gå och köpa hudvård och ääääättttaaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela