andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

MORR

Publicerad 2010-04-21 08:28:09 i Allmänt,

Fy fasen vilken helvetesmorgon jag haft... Pms-kossan i mig vaknade till liv vid 06.45, av att min just då "kära" sambo befallde mig att gå upp. Med en djup suck och ett rejält bett i tungan (för att inte skrika det mest fasanfulla oangelägenheter) kravlade jag mig ur sängen. Och till min stora förvåning så märker jag att det SNÖAR ute????!!!!! Världen kunde lika gärna rasat samman känner jag. DET SNÖAR LIKSOM! OCH DET ÄR DEN 21:de APRIL!
Detta gjorde att jag förvandlades till ett argsint vilddjur och gick morrande genom hela stugan bort till min "garderob" (ett rum med alla min kläder)
Efter att fixat och donat lite med mig själv så hamnade slutligen jag vid frukostbordet. Där det utbröt en diskussion om någon som egentligen inte rörde oss, men det hela slutade med att jag inte kunde hålla tillbaka pms-koss-vilddjuret inom mig utan gick till attack. För att sen anta en femårings jag-vägrar-svara- på-tilltals attityd i stort sett hela vägen till jobbet i bilen.
Nu är jag på arbetet... Det finns fortfarande ingen lampa i mitt rum så jag sitter i mörkret, ute SNÖAR det fortfarande och jag funderar stark på att "ta livet av mig". Imorgon far vi till SÄLEN!!! Där verkar det iaf vara sol. Härligt! Ja jag vet att det är snö där med... men det är sol och det gör det hela så mkt bättre, dessutom ska vi åka skidor och det är KUL! Resan upp kommer bli soft, har redan packat ner en massa filmer som jag, Ison och någon utav dom stackars killarna ska sitta i baksätet och glo på. Det är dock mest kärleksfilmer, därav "någon utav dom STACKARS killarna" annars tror jag att vi kommer ha det ganska mysigt där bak i bilen. :)
Det komiska av allt är att halva Västervik ska åka upp till Sälen just denna helg. Hela viks hockeylag, en skolklass från gymnasiet och även några som Martin kände. Som sagt vi ses på after skin hörrni :) dags att få något vettigt gjort på denna menlösa dag.
bye bye

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2010-04-21 10:27:53

hjärtat! jag har också pms, så vi kan wayna på varandra istället för att få utbrott på någon annan stackare ;)

Postat av: christien

Publicerad 2010-04-21 18:52:39

För allas trevnad och även din åk till hälsokost och köp JOHANNESÖRT NU!!!!

Pms- perioden bli mindre märkbar för alla värt att testa och helt ofarligt.

Bara ett vänligt tips från en som testat och vet att det funkar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela