andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Överraskning!

Publicerad 2010-04-09 09:31:01 i Allmänt,

Igår gick så gott som hela dagen åt att rensa ur förådet på kläder och grejer. Kom en bit påväg men är ej klar än, det är helt sjukt så mkt grejer man samlar på sig med tiden.
Sen kom även Karin och lilla Nikki förbi och hälsade på. Lilla sötpajen då... blir ju helt lyriskt när jag får hålla så små barn i min famn. Om jag får barn någon gång så ska jag beställa en sån som Nikki, som  aldrig tjuter och är världens snällaste. Går det? ;)

Under dagen igår ringde också Martin och talade om att hans mormor hade bjudit oss på mat så jag var tvungen att vara klar strax efter fem. Trevligt då jag aldrig träffat hans mormor ju.
Sagt och gjort.. vid 16.15 hoppade jag in i duschen för lite fix. Jag hann och sminka mig, stryka kläder medans Martin tog hur lång tid på sig som helst. Tillslut så blev jag lite frustrerad när han hela tiden sinkade genom att bl.a. titta ut genom fönstret för att glo på arbetarna som vara utanför. Det hela slutade med att jag gick ner i tvättstugan för att fixa det sista med tvätten.
Och när jag står där nere och styr som bäst hör jag en mysko röst "haaaalllååå halllååå" Min första tanke var ju att nu kommer det nått psyko och ska ha ihjäl mig här nere. Poängtera att jag tycker det är lite otäckt att vara i tvättstugan, nere i källaren själv.
Men när Millis och även Jessi sticker fram huvudet bakom dörren, blev ju min första reaktion att jag inte behövde bli rädd så jag sa något i stil med "jaaaha var det bara du..." och fortsatte med tvätten. Det var först efter en stund som jag kopplade... Vad gjorde dom i min tvättstuga liksom? haha...
Millis förklarade att jag skulle följa med dom. Varpå jag sa att  jag inte kunde det, jag ska ju till Martins mormor och käka middag. (poängtera att hon bor på Rosa villa (älderboende) )
Martin hade alltså lurat mig med efter att Millis hade ringt och bett honom att se till att jag skulle vara hemma vid fem.
Vi drog vidare ut till Gränsö där det var uppdukat middag och vin :) Samt så väntade flera ur personalen. Det blev en hellyckad kväll, med god mat, ett par flaskor vin, jacuzzibad och bastubad. Tack alla för en super kväll, ni är helt klart dom bästa kollegorna man kan önska sig! Kommer sakna er!

För er som undrar varför jag är hemma och inte är och hämtar häst. Så undrar jag det med. Människan som äger hästen skulle höra av sig igår. Men jag har inte hört ett pip... Hoppas på att få göra det idag, så vi kan åka imorgon. Annars kommer jag förmodligen falla ihop en hög och tjuta av besvikelse.

Idag är det fredag, ska ägna dagen åt att fortsätta rensa så att mina älskade vänner äntligen får ta djupdykningen bland mina kläder.

på återseende.

//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela