andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Strålande humör, strålande väder, strålande framtidsplaner.

Publicerad 2010-04-15 11:31:05 i Allmänt,

Solen skiner, fåglarna kvittar  och jag sitter inomhus!! men vad gör väl det? Känner att jag är på ganska bra humör idag. Har kommit fram till att jag är ganska nöjd med mitt liv just nu faktiskt. Jag har allt jag behöver för att vara lycklig liksom. Och jag måste säga att det är en väldigt skön känsla.
På tal om sol och att det börjar bli varmare ute. Jag har en fråga som jag funderade på i bilen påväg till jobbet idag. Martin sa nämligen att han börjar få ont i halsen och att han kände hur det började igår när han stod ute i kylan.
Min fråga är nu.. för alla säger olika. Är en förkylning en kontenta av att man har varit för tunt klädd och frusit eller beror det på något annat? Jag har alltid hört att "klä på dig ordentligt, annars blir du förkyld" under min uppväxt. Men stämmer verkligen det? Någon sjuksköterska/läkare som kan ge mig ett svar.

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2010-04-15 13:26:22

Jag är varken läkare eller sjuksyrra, men däremot en tvättäkta googlenörd! 8)



Svaret är nej! Förkylning beror på virus och ingenting annat! Det engelska begreppet cold gör en gärna förvirrad, men har ingenting med symptomen av en förkylning att göra. Läs mer här: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rkylning



:) :) :)



Pussss!

Postat av: ia

Publicerad 2010-04-16 08:53:12

som jag alltid sagt till dig pluttan, du blir sjuk av ett virus, inte av kyla. Har du därimot en liten virusbakterie i kroppen så är det lättare att den slår ut när du går tunnt klädd eller liknande :). Puss puss!

Postat av: ia

Publicerad 2010-04-19 16:29:51

bloggtorka allan ballan eller?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela