andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

stress

Publicerad 2010-04-20 09:41:47 i Allmänt,

Viss stress mår jag bara bra av. Som tex när jag jobbar och vi har lite tidspress men det dock är under kontroll. Nu har jag bara jobbig stress som hänger över mig. Jag är stressad över mitt kontor/arbetsplats. Det är ingen ordning och struktur på saker och ting. Vi har ett jobb som ska vara klart om tre veckor och varken jag eller den andra säljaren har kommit igång. Jag är stressad över hur i hela fridens namn jag ska hinna flytta ur min lägenhet tills förste maj, hon som ska ta den ringde dessutom och frågade om det fanns möjlighet om jag kunde flytta ut tidigare. Och dumsnäll som jag är så blir mitt svar "jaaamen självklart det kan vi nog ordna" fast jag vet att jag redan är stressad över det. Martin blir skitirriterad när jag inte kan säga ifrån.
Och mitt upp i allt ska vi nu åka till sälen, det har jag iofs vetat ganska länge men som sagt allt runt omkring gör att man blir stressad av det med. Det ska hinnas handlas, måste ringa Erika och hämta skidorna, Martin åker stan runt för att försöka fixa takräcke till bilen. I morse sa han att han skulle åka och KÖPA ett!!! -Nej tack du, kommer inte på tal blev mitt svar. Samt så ska bilen städas så vi åker frescht. Och på detta ska jag under dessa dagar tisdag & Onsdag ha insläpp av hästar samt instruera Bästa Bea som ska vara min hästvakt under tiden jag är borta. Dessutom jobbar jag under dessa dagar 08.00 -17.00. Hemma ca 17.30 (om jag inte ska handla eller göra något annat inne i stan) laga mat, käka, stallet 19.00 insläpp, rida häst. Förhoppningsvis från stallet 20.30... och då ska jag förväntas städa bil, flytta ur lägenhet, samt packa upp allt i stugan, packa inför sälen.... wwwaaaaaaaaaaaa!!!!! Och det jag blir mest stressad över är människor som inte förstår varför man är stressad.
Haha Hej och välkommen till min klagoblogg idag!
Missförstå mig rätt, jag tycker det ska blir kul att åka iväg över helgen. Men det är lite mkt nu. Önskar mig en och en halv vecka fram i tiden. Då fyller jag år :)
På önskelistan står:
En bil
En hästtransport
En iphone
En solsemester
En heldags shopping med obegränsat med pengar
Tror det var allt... ;)
Lycka till med att få den önskelistan att slå in...
Bye

Kommentarer

Postat av: Christine

Publicerad 2010-04-20 22:22:16

Men Snääälla ta det lite lugnt!!!!

Vi kan väl flytta ur det sista i helgen och även börja städa bra vi får nyckeln.

Allt går att lösa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela