andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Tillbaka i verkligheten.

Publicerad 2010-04-26 12:27:29 i Allmänt,

När vi kom hem igår, möttes vi av en avlastningszon. Som jag nämde innan så har min familj tömt min lägenhet.... och ställt in allt i stugan på landet där vi numera bor. Jättesnällt att dom som sagt hjälpte till, men hatar att inte ha en aning om vart och i vilka påsar och kartonger som mina grejer är i. Just därför ska Martin och jag ikväll röja upp allt för att både jag och han... främst han ska få sinnesro ;)
Lilla babuschkan även kallad Waleska, var "glad" över att se mig igår hon formligen skrek av lycka när jag pussade henne på mulen haha, konstig  märr det där. Någon som inte var lika glad var lilla björnta :( han hade intagit ryggläge och såg ganska uppsväld och konstig ut. Dock levde han fortfarande så jag hade inte mage att spola ner han i toan. Sjukt att han ska gå och dö nu liksom.. Fast han kanske kände att jag börjar komma på fötter igen så att hans tid på jorden är liksom fullbordad på någe vis. Lilla Björn, fasen han har varit min vapendragare länge nu, är faktiskt lite ledsen över att han ska lämna mig för dom öppna haven i himlen redan. När alla andra hade pojkvänner och djur att slå ihjäl sin tid med så hade jag Björn -min vackra, dresserade GULDFISK! Han var allt man kunde önska sig, en redig vän, partyhöjare mm.
Har haft en Kanonhelg i övrigt, sjukt bra väder och bra backar under förmiddagen. För sedan blev dom uppkörda. Martin och jag har fått tid att bara njuta av varandra utan häst, hund och en massa andra måsten, såsom jobb. Varit lite mkt sista tiden och det har verkligen smittat av sig på oss. Man blir inte lika tolerant, ömsint och kärleksfull när det är mkt annat som tar ens energi.
nu lunch

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2010-04-26 17:29:58

Tack snälla söta du för dom fina & uppmuntrande orden!

Förhoppningsvis kickar jag igång snart igen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela