andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Beröm!

Publicerad 2010-08-06 09:37:18 i Allmänt,

Jag läste något nu här på morgonen som gav mig en grym "jahaupplevelse". Jag blek kort sagt redigt imponerad. Som av en händelse halkade jag in på en kompis blogg, tjejen ifråga gav sig själv beröm i inlägget. Och nu menar jag inte nått fjortistugg "gud-vad-jag-är-snygg" utan det var istället ren och skär beröm för hur hon själv tyckte att hon var som människa och framförallt att hon var nöjd och stolt över det och sig själv. Sånt är stort! 
Som sagt jag imponerades grymt mkt av dig idag Sara, fortsätt så! (länkar till hennes blogg, så ni kan se själva)

Igår gick vi igenom värmen till huset med rörkrökaren.. d.v.s min far. Tycker förövrigt att det är helt sjukt att man med hjälp av ett borrat hål som kostar massor kan få  värme in till huset. Kulvertar ska byggas och detta innan vintern. Nu kanske det låter som om jag kan massor igen.. som ni vet så är det heeeelt fel.  Försöker bara hålla er lite uppdaterade om hur det går liksom. Mkt ska ju göras om både invändigt och utvändigt. Dock har vi bestämt att renoveringen börjar först nästa vår. Tänkte jag skulle passa på och ta lite för och efterbilder. Kanske kommer det upp i helgen om jag har tillgång till dator. Ni måste ju få följa förvandlingen från koja till slott ;) 
Flytt flytt flytt........ om det är någon som har missat det så flyttar jag just nu, igen. ;) 
Fredag idag, vilket innebär storstädning av Tyftingemar, packa det sista därifrån, kanske hinna rida, tvätta och kanske kanske njuta av att det är fredag. Imorgon blir det att kliva upp i ottan och storstäda stallet. För att sen vid två styra kosan ut mot hummel och nynäset för galej hela natten lång! 

LCHF - Ny diet ;) Jamen jag vet, blir inte klok på mig själv. Men tror fasen den här kan funka, igår ställde jag mig på vågen och blev deppig av bara tusan då var det nära att påsarna kom fram igen. 


 

Kommentarer

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2010-08-06 16:27:06

Åh tack Janni, vad glad jag blir, härligt att kunna inspirera andra :)



Lycka till med renoveringen, jag tror att det kommer bli riktigt roligt för dig (er) att få ordna ert drömhus.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela