andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Fobi

Publicerad 2010-08-04 10:33:29 i Allmänt,

Kvällen igår spenderades på en ö utanför Östra Skälö. Vi blev upphämtade med en båt som tog oss ut till Maribelle. Ojoj sicken fin fin båt! Vill ha en sån ;) Vi käkade och efter middagen skulle jag gå i land och rasta Jizza. Det var då det hände.. åå fy jag får rysningar nu när jag skriver. Påväg upp för berget (som var rätt halt) var jag 30 cm ifrån att sätta handen på en STOR huggorm! Jag såg mitt liv passera i revy för en kort sekund och med ett illvrål (EN HUGGORM!!!!!!) Fiskade jag upp Jizza och hoppade som en antilop upp på berget. Det var längesen jag blev så rädd faktiskt. Och då ska tilläggas att jag inte har sjuklig fobi som min vän Ia tillexempel som är totalt livrädd för ormar utan jag tycker mer att dom är äckliga.  Men igår efter att Martin traskat iväg hur långt som helst med ormen tyckte jag det var grymt obehagligt att vara på den där ön. Så Martin fick gå med hela tiden när jag skulle rast Jizza. Så nu kan jag faktiskt förstå känslan lite bättre för dom som verkligen har fobier. Det måste vara skitjobbigt...

Dagen idag går till att först jobba och sen hem för lite kvällsmat, Martin ska iväg ikväll och jaga ankor... kanske följer jag med men annars kan jag tycka att det skulle vara jätteskönt att bara vara hemma och pyssla i stallet och få lite egentid. Vi får se.
 

Kommentarer

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2010-08-04 16:42:47

Bra av Martin att bära iväg den. Det behövs fler som honom, de har också rätt att leva.

Postat av: Janni

Publicerad 2010-08-05 11:29:48

Haha ja, han är bra min Martin ;) Även om det dessvärre skulle spela kvitta för mig om den levde eller ej... hemskt och säga men sant. Fast det är klart... kan den få leva så är det väl klart att den ska få leva, bara den håller sig långt borta från mig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela