andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Första natten..

Publicerad 2010-08-09 11:05:09 i Allmänt,

Första natten är nu avklarad i huset. Även om vi har mkt kvar att flytta och hänga upp o.s.v. så måste jag säga att jag känner mig redigt hemma redan! :) I Löööve mitt nya hem :) I helgen blir det en tripp till Ikea, Martin vet inte om det än. Men han är så illa tvungen att följa med. Ikea är typ min favvoaffär, det är det inte för Martin ;)

Helgen har varit sjukt trevlig, i lördags var jag flitiga Lisa. Städade stallet (skurade boxen mm) så nu är det höststädat för intagningen av hästen. Sen städade jag även Tyftingemar och vid halv två bar det av in mot staden för att hämta upp Karln min, som satte upp staket runt huset så att våra fyrbenta vänner håller sig där dom ska. Dock har redan Jizza kommit på att hon kan krypa under, var och hämtade henne på andra sidan gatan igår. Den hunden tror jag att jag fått för mina synder. Hon är en gangster. :)
Bilen styrdes sedan mot Hummel och Nynäset för kusinträff. Och jädrans vilket "kling" i glasen det blev! Det kördes den roligaste tipspromenaden någonsin, roliga lekar, luftgivärs kamp mm. Maten var kanon ja, kort och gott allt var helgreat. Längesen jag skrattat så mkt på en och samma kväll faktiskt.
Framåt 03.00 vinglade min älskade karl fram till mig och sa att han inte var representabel längre, så han ville gå och lägga sig. (väldigt moget beslut). Jag och Anna bäddade ner honom och gick upp på logen för att fortsätta, då hade alla klingat av och gått och lagt sig. Så vi tog oss lite rester och äta samt svepte groggen och gick till kojs vi med. (dock inte lika moget beslut) Då huvudvärken var påtaglig dagen efter.

Igår flyttades det en del sen bäddade vi ner oss i soffan, tände ljus och kollade på alla kanaler på tvn som äntligen fungerar igen. Ni må tro att jag var helt lyrisk när jag upptäckte att femma och filmkanalerna funkade igen ;)

Idag ska jag upp och besöka min lilla ynkliga bror på sjukhuset. Han fick åka in akut igår för magvärk. Det visade sig att det var blindtarmen och tydligen var det redigt tur att han kom in när han kom in. Då blindtarmen var väldigt illa tilltygad och inte långt ifrån att brista. Han kördes direkt till operation och blev kvar på intensiven över natten med kraftig feber. Stackarn kommer bli kvar där ett par dagar till, eftersom det tydligen hade varit ganska allvarligt. Så dom har inte sytt ihop han helt än för dom ville se så att han svarade på antibiotikan ordentligen först. Och eftersom jag själv hatar sjukhus så mkt så känner jag verkligen med honom där han ligger på sitt rum just nu, så just därför ska jag ta mitt systeransvar idag och terrorisera honom lite på lunchen. ;) Bara för att förgylla vardagen lite för honom med min "systerkärlek" Mohahahahaahaaa...

Tjing

Kommentarer

Postat av: Angelica, (Anky)

Publicerad 2010-08-10 10:04:55

Janni, du måste säga till om du vill ha hjälp med flytten på något sätt. Om inte kan jag bara komma och hälsa på och se huset;) Kram

Postat av: Janni

Publicerad 2010-08-10 10:32:25

Absolut! Skulle vara jättekul om du kom förbi. Vankas väl inflyttningsfest här framöver om inte annat :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela