andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Framtiden

Publicerad 2010-08-12 11:52:09 i Allmänt,

Igår såg vi en film, Martin och jag som hette Vägen. Tror den utspelade sig under året 2929. Och fy vad hemsk den var. Det handlade om en pojke och hans pappa som var näst intill dom enda som var kvar på jorden. Tänk om det är så vår framtid ser ut  om ett par år. Att vi sakta men säkert förintar oss själva. Hoppas för guds skull att jag är död då i såna fall =S Ni som inte sett den se den. 

Framtid ja, vad vore livet utan en framtid, egentligen? Själv har jag lite ångest för den just nu. Men satsar man inget vinner man inget. Tror det lutar åt att det får bära eller brista, all in med andra ord. det kan bli så bra och det kan bli inte katastrof men lite halvkörigt. Framtiden är till för utveckling.
 Dagen igår gick som sgat till att fixa i hemmet, Martin fixade hela tomten d.v.s fixade buskar, rensade ogräs, gjorde i ordning uteplatsen mm. Så nu är vi redo för ett besök på Ikea i helgen. Ska bara skriva inköpslistan ikväll ;)
Snart dags för lunch.. skönt då jag är i stort behov av tandpetare till mina ögon dagen till ära, det kan jag tacka Jizza för, som levt rövare hela natten.
Dagen idag blir en sväng till stallet sen hem och fortsätta med flytten. Måste få ordning på alla mina kläder.  :)

Någon som vet några smarta förvaringsmöjlighter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela