andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Fredag den trettonde

Publicerad 2010-08-13 10:42:58 i Allmänt,

Går omkring på nålar och är livrädd för att något ska hända... haha neeeerååå är rätt lugn här faktiskt. Visserligen är jag lite skrockfull men att det skulle ske något idag bara för att datumet är fredag den 13:de.

Dagen igår var sådär.. det var en dålig dag. Gud så dålig den var! Jag var på skitdåligt humör, kunder bråkade med mig, mkt att tänka på o.s.v. I vanliga fall hade Martin fått tagit det när jag kom hem. 
Men ni ska veta att jag stålsatte mig igår och är rätt stolt, jag skötte mig rent ut sagt exemplariskt ;) 
När jag kom hem igår låg Martin på soffan. Jag vet inte vad det är som gör det, men sånt kan jag bli precis vansinnig på. Tror det handlar lite om att jag kommer hem, trött efter en arbetsdag och ser någon "ligga och lata sig" för just så ser det ut i mina ögon, just då. Sen att personen ifråga själv har jobbat hela dagen och nyligen kommit hem och tog sig ett litet normalt lut på soffan existerar inte. Jag ilsknar till direkt.
Igår blev jag bara lite tjurig (NEJ! jag vet inte varför), gick ut i köket och värmde på maten till mig och Martin, som vi hade kvar från dagen innan. Han kom ut i köket och pussade mig hej, frågade hur dagen hade varit o.s.v. till skillnad från någon gång tidigare typ i hela mitt liv, så berättade jag hur dagen hade varit, att den varit skit kort och gott. Att jag var skit trött och bara allmänt sur.
I VANLIGA fall hade jag bara sagt "den har varit okej" ja, precis just så... kort och tjurigt. Fast at det i själva verket bara lyser skitdag i pannan på mig.  
Men som sagt igår berättade jag, och det var då det hände... Martin svarade upp med ett okej, ryckte på axlarna och lät mig vara tjurig för han visste varför jag var det, vanligtvis brukar jag ju inte säga det utan förvänta mig att han bara ska veta det (jag vet jag är lite störd) vilket resulterrar i att han inte förstår (givetvis) varför jag är tjurig på honom och då blir det ofta diskusioner. 
Sen säger han "har du inte missat något?"
Och jag mitt papphuvud svara "som vad?" fortfarande tjurig.
"Titta dig omkring"
Och då såg jag det.... varenda skåp och låda i köket hade fått nya handtag och knoppar. Han hade fixat köket!
Sen tillade han "så jag har inte bara legat på soffan." (Han läste mig och mina tankar) Skapligt uppmärksam som alltid.
Min dåliga dag blev helt plötsligt rätt okej, sen åkte jag ut till stallet och styrde lite samt packade ner min stora garderob. Fattar inte att man kan ha så mkt kläder alltså. Såg ett programm igår om samlare, och vet ni att jag kände igen mig. Har så himla svårt för att slänga saker. Framförallt kläder. Tänk om jag får användning för dom liksom. NU är jag väl inte lika extrem som dom i programmet, men tankesättet kände jag igen.... oh gosch! I´m a SAMLER (svenskengelska) :)

Kvällen idag kommer erbjuda mig röda kräldjur, det innebär kräftor! Äntligen ska jag också få sörpla, suga och skala dessa små fantastiska djur. Yummie! 
På lördag, alltså imorgon blir det IKEA, YEEEEEEHOOOOO! Och på söndag ska jag pynta hemmet klart. fullspäckad helg, jag giller´t!

Tjingis pingis! OCH TREVLIG HELG FÖR TJYVEN! 

Kommentarer

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2010-08-13 20:55:03

Usch jag vet hur det känns. Jag är typ alltid ett monster när jag kommer. Egentligen har jag längtat hem men jag kan också bli helt sjövild om jejje sitter och tar det lugnt. Jag börjar oftast tjurstäda då. Blir sällan en bra start på kvällen :/ Jag jobbar på att sluta!

Bra inlägg, skönt att veta att man inte är ensam.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela