andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Goddagens...

Publicerad 2010-08-02 14:32:36 i Allmänt,

Det var ett tag sen om man så säger, jag är urusel på att blogga JAG VET! Första dagen på jobbet efter semestern, känns rätt okej då vädret är katastrofalt! Men stackars er fortsatta semesterfirare.
Semestern ja.. vart tog fyra veckor vägen? Vad gjorde jag?

Vi var ju och besökte Kolmården, det roligaste med den resan var när vi höll på att bli instängda i safariparken (trodde vi)
Efter att  ha avverkat en hel dag på Kolmården så tog vi slutligen en sväng i safariparken. Efter det var inte klockan så mkt som vi tänkt oss så vi stannade till inne på området och kollade på en film i husbilen. Poängtera att jag innan vi sätter oss till ro påpekar att det är en grind längre ner i backen. Men Martin avfärdade det direkt och jag med min dåliga syn gav med mig.
När filmen var slut vrålar Martin  stäng av filmen, slå ihop det du kan dom stänger GRINDARNA!!!! Ja visst säger jag och tror han skämtar. Men mkt riktigt längre ner i backen stängs grindarna, kvar på parkeringen är bara vi och jag såg framför mig hur vi skulle bli instängda på Kolmården över natten.
Martin bokstavligen slänger sig fram i fören av husbilen tutar som en besatt på tutan och skriker till tjejn som står bakom grinadarna längre ner i backen, han försöker få igång husbilen, men misslyckas då vi får kärringstopp (bilen hoppar några meter haha) I denna stund springer jag omkring i bilen som en skållad råtta och försöker få fatt på all grejer som for omkring samtidigt som jag nästan kiknade av skratt. Med en rivstart kommer vi slutligen iväg mot den stängda grinden. Under hela färden fram ligger Martin formligen på tutan... men tjejen bakom grinden tycks inte bry sig så mkt om oss. Vi kommer fram till grinden, den är stängd. Tjejen på andra sidan av grinden står och pratar i telefon. Martin tutar...såklart och frågasätter om hon är.....(mindre smart?)
Då ser jag det... Och brister ut och formligen vrider mig i skrattkramper. Martin fattar ingenting. "läs på skylten lyckas jag få fram"
På skylten står det "KÖR SAKTA MOT GRINDEN SÅ ÖPPNAS DEN" Tjejen har nu uppmärksammat oss och även hon pekar på grinden. Jag skulle kunna betalat mkt pengar för Martin reaktion på film, hur han i panik förösker starta husbilen, hur han tutar hela vägen fram mot grinden. TUR att ingen var kvar på parkeringen för dom måste i så fall trott att vi var helt ifrån vettet.
Från kolmården Så mellanlandade vi hos en kompis till Martin, sen vidare till Falsterbo. Älskade Falsterbo! Det är det bästa jag varit med om på länge.
Restrerande veckor har vi gjort små tripper, till bland annat Öland. Det har varit en hel del festlighet kanske lite mindre än vanligt men vad tusan.  Och sen nästan det bästa av allt... Lilla Jizza! En 9 veckors valp som anlände till oss i förra veckan.
Igår fick vi tillgång till huset så nu är det flyttajm igen.. typ 3 gången på mindre än ett år. Men här ska jag förhoppningsvis bo länge! :)

Så mkt mer som har hänt men orkar inte dra allt.
vi hörs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela