andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Intuition

Publicerad 2010-08-06 11:31:18 i Allmänt,


"Ljug inte för mig, för jag får alltid reda på sanningen vare sig du eller jag vill det eller inte"
Min intuition (stavas det så?) är väldigt stark när det gäller vissa grejer, det är nästan så jag blir mörkrädd ibland. Vissa saker bara vet jag utan att någon sagt det till mig. Kan liksom inte förklara hur det kommer sig, det brukar te sig så att jag tänker eller funderar på något/någon och sen helt plötsligt så bara vet jag svaret. Eller också så bara kommer det till mig genom att väcka tanken genom en dröm eller dylikt.  Låter skitskumt jag vet men det har blivit bevisat allt för många gånger för att det ska vara tillfälligheter när någon sen säger (oftast några dagra efter) precis samma sak som jag redan vet, då är det ju liksom bekräftat.

Den starkaste och också jobbigase intutionskänslan jag haft var när jag kom hem till mitt hem som jag hade med min dåvarande kille. Jag hade varit borta över helgen och kom hem på söndagkvällen. Han var inte hemma när jag kom hem, men jag glömmer aldrig den känslan som infann sig så fort jag satte ner väskorna i hallen och blickade in i sovrummet. Jag hade inte hört från någon vad han hade pysslat med under helgen. Men ändå, just i den stunden, där i hallen visste jag att något hade hänt som var redigt redigt fel. Även att jag försökte skaka av mig känslan var det som en inre röst sa åt mig att kolla upp en del grejer för att få det bekräftat. Tre dagar senare fick jag veta vad som hänt..... 

Nyss fick jag en intuition, och jag hoppas innerligt att den snart blir bekräftad :)    

Kommentarer

Postat av: Challe

Publicerad 2010-08-06 19:48:41

Weeeeeeeeeeeeeeeey... I know, I konow :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela