andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Sol i sinne, likblek inne..

Publicerad 2010-08-05 12:00:49 i Allmänt,

Jorå solen skiner och det är fint väder.. i morse konstaterade jag att jag börjar tappa min sommarfärg. Tråk! Och nu sitter man här igen och tittar ut på solstrålarna och blir bara vitare och vitare för var dag som går. 
Varför startas inte en ny trend som går ut på att vara blek och fet undrar jag? Fan vad inne jag skulle vara då! 
Återigen står jag vid stupet.. Kläderna har börjat strama och jag mår som en påse skit. Dags för diet men orkar inte ta tag i det... Jag har pms och är fulast i världen!  
Vad vet ni om dieten LCHF? Jag är ju en flitig läsare av Katrins blogg, Ni vet hon Bingo Rimérs brutta. Anledningen till att jag inte skriver ut hennes efternamn är för att jag vet i tusan hur det stavas och jag orkar inte kolla upp det. Hursomhelst hon går ju på den dieten... och jag och Martin tänkte göra ett försök. :) Skönt att ha någon med sig i det och vad är inte bättre om just denna någon är den man lever med. 

Igår vad jag och lunchade med Johanna, mutscho trevligt var det!  :) Synd att hon redan återvänder till Norgelandet, skulle varit great att bekantat sig mer liksom.  Jag gillar människor som det inte är så knussligt med. Sån är Johanna, vi känner kanske inte varandra fullt och helt, men ändå så klickar det rätt bra och hon är inte bang för att lära känna en, som igår över en spontanlunch.  
Min pappa är dansk och han säger alltid att vi svenskar är så jäkla tråkiga och ickespontana. Vi bryr oss för mkt om vad andra ska tycka och har svårt att bjuda på oss själva. Och jag är beredd att hålla med då, jag som halvdansk, ser stora skillnader mellan oss och danskar. I Danmark är människor mkt mer tillmötesgående och spontana... mer livliga på något sätt. Tänk att endast ett vatten emellan oss kan göra så stor skillnad?

Nu är det lurre och gissa vad jag ska käka... VITA BÖNOR! Tycker det är asgott men heeejeee magfräs, det får det vara värt idag ;) Bara Martin som ska umgås med mig ikväll ändå och jag kan ju få en anledning till att slippa bära tunga saker, då jag kan skylla på att det är mkt reskabelt för mig och ta i just i dag ;) haha...  Skämt å sida, som ni förstår kommer kvällen spenderas i flyttningens tecken. 

Jo just det! Är det någon som vet eller har tups på hur man får bort röklukt i rum?? Spånhuvudet som bodde i huset innan har förmodligen rökt inne. :(

OCH EN sak till... vad är en Stringhylla? :)

YUMMIE!

     

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-05 14:54:04

http://tretrapporutanhiss.files.wordpress.com/2008/04/tomadohollandstringhylla.jpg



Ful och avtändande.

Postat av: Sara Rais

Publicerad 2010-08-05 17:14:03

Janni, LCHF fungerar skitbra på de flesta jag vet som har prövat. Jag fick typ alla mina arbetskamrater att börja ;) Det är också enkelt, man slipper hålla på att äta 45 ggr per dag.

Min mamma gick ned 8 kg på sex veckor, hon har börjat äta en del kolhydrater igen men har fortfarande inte gått upp i vikt. Hon motionerade ingenting under dieten och gick ändå ned och hur soft är inte det?

Jag höll på själv under 3 veckor och gick ned 2-3 kg men jag vart så himla grinig så jag slutade, ingen annan som jag känner upplevde samma problem, kanske hade inte jag så mycket reserver att ta av.

Det finns gott om LCHF recept på nätet så det är bara att sätta igång och googla.

Kram sara

Postat av: johanna

Publicerad 2010-08-05 22:15:56

Tusen tack för fikan gumman, mycket trevligt!! vi ses snart igen. Och du är välkommen till Norgelandet.. Pussochkram

Postat av: Janni

Publicerad 2010-08-06 09:13:18

Anonym: Ahhaaa... kan nog hålla med om att den är ful.. men avtändande eller?? haha kul!

Sara: Låter ju toppen ju! Kollade en del recept igår, så himla mumsigt ;)men det jag som sagt är rädd för är att det

Johanna: Skulle vara jättekul att komma och hälsa på dig, vi får boka in en helg framöver. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela