andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Flytteria

Publicerad 2010-08-03 11:48:52 i Allmänt,

Dagen igår spenderades på jobbet och sen i en lastbil med flyttsaker halva kvällen. Det är mkt man ska tänka på när man kommer till hus, i vårat fall ska det fixas om med elen (någon mätare ska kirras...tror jag) värmen ska fixas om innan vintern (annars blir det kallt). Kulvertar ska grävas och det ska borras... Nu kanske jag låter väldigt insatt i ämnet, men det är naturligtvis helt fel. Jag har inte en aning utan jag överlåter allt sånt till mannen i huset. Mitt område är att köpa grejer och att inreda, det är jag bäst på... ;)
Men det är en rad annat som också ska tänkas på som liksom skött sig självt när man bott i lägenhet. Som sopsortering? Numera har man inte en utan 3-4 st olika soptunnor?! Klippa gräs, rabatterna måste fixas... mm. Det sistnämnda kommer ske i helgen. Då jag har blivit en redig hejjare på att köra gräsklippare ;)

Lyssnade av min mobil idag, 15 meddelande på mobilsvaret??!! Sjukt då jag igår lyssnade av och hade två från i helgen. Den är helt klart på sista versen den här mobilen. Har inte meddelat mig en enda gång om att jag har meddelanden i mitt mobilsvar. Dessutom verkar den  radera sms som kommer in och bilder samt inte ringa som den ska heller när det väl ringer i den. Skitskumt.. så alla ni som försökt nå mig de sista dagarna, skickat sms osv jag har inte ignorerat er, min mobil lever sitt egna liv och jag har just nu inte råd med att byta ut den eller kan förnya mitt abonnemang och få en ny. Men om några månader så ska jag bannemig vara lika hipp som alla andra, med en iphone ;D 

Som ni förstår så är det mkt inredning och filosofering om huset i min hjärna just nu. Jag kan heller inte bestämma mig för vad vi ska ha för stil. Lantligt är ju jättefint, mene jag tror man tröttnar på det snabbt. Det är ju en modefluga just nu känns det som. Marin stil är också fint, den är ju typ lantlig också. Den anammar Martin vet jag, igår började han prata om Lexington handdukar, sovkläder, plädar mm.. :S Heeeejdåååå pengar känner jag.
Samtidigt gillar jag när det är rena färger och modernt.. hmm hur ska jag förklara? Chic´t... design, högblankt mm. Så himla svårt ju. För man kan väl inte blanda väl? 
 




Kommentarer

Postat av: Vickanm

Publicerad 2010-08-03 17:48:56

Kolla in den här bloggen, hon brukar lägga upp fina bilder att inspireras av!

http://dreamhousecammy.blogspot.com/

Postat av: Challe

Publicerad 2010-08-03 18:54:14

klart man får blanda. hur fan du vill får du blanda. jag har mormors gamla lampa och en stringhylla från typ 40 talet (eller nåt) i mitt annars så moderna hem.

Postat av: Josse

Publicerad 2010-08-04 13:28:05

Håller med Charlet, konsten är ju att blanda, köpa allt i ett och samma är ju enkelt! :) Kör också stringhyllor med loppisfynd, kritvita väggar och splitterny soffa!

Postat av: Janni

Publicerad 2010-08-05 11:26:56

Tack Vickan för tipset! Jättebra blogg! Men Tjejer... Vad är en stringhylla?? ;)

Postat av: Josse

Publicerad 2010-08-16 09:17:03

Janni, googla asap! Detta är en svensk inredningsklassiker och ingenting annat!!! :D Dössnyggt f.ö.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela