andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

God kväll..

Publicerad 2010-12-13 23:09:11 i Allmänt,

Vet ni att jag hade världens bästa inlägg som jag skulle skriva idag, det låg jag och klurade ut i morse kl 04.00. Men nu är det som bortblåst...
Idag har i firat lucia på jobbet, alla barnen var fantastiska och hur söta som helst. Tror inte det var många ögon som var torra bland föräldrarna :)
Efter det så fikade vi allesammans vi fick julklappar av föräldrarna, jag höll på och börja tjuta.
Vet ni att jag har börjat räkna antal gånger jag tjuter under en dag, japp du läste rätt. Jag tjuter i princip varje dag. Oftast för att jag enbart är så sentemental och känslig.

I fredags tjöt jag sammanlagt 7 gånger. 3 gånger i väntrummet på gyn, en gång undre första ultraljudet av glädje för att det var ok med bebisen en till gång under andra ultraljudet, sen tjöt jag av ilska och feberyra för att jag var förbannad på Martin, och sen under idolfinalen på kvällen.
I lördags tjöt jag när jag såg reprisen som jag spelat in av byggfällan, samt till sex and the city filmen. Igår när jag såg reprisen av Robinsson samt när jag satt och tänkte på hur det skulle kännas om Martin försvann ur mitt liv. Bara tanken får mig att må dåligt -Älskar dig!
Och idag när jag fick julklappen från föräldrarna, så söta ju. Och nu ikväll i princip under hela galan för sveriges hjältar. Undra vad som kommer utlösa det hela under morgondagen... Ska till frissan, men det lär väl inte bli någon större katastrof. Funderar på lugg... men får se.
 Dags att sova...

//Tjutet

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela