andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Gott nytt år!

Publicerad 2010-12-31 11:01:23 i Allmänt,



















Tänk att ett helt år har gått, kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att jag skulle vara där jag är idag. Från att gå från botten till att nå toppen kort och gott. Förra året började jag med att bryta foten på nyårsnatten, min första dag på nya året spenderades alltså i en sjukhus säng på Västerviks sjukhus. När jag tänker på det såhär i efterhand är jag helt hundra på att det var ödet som kom in i mitt liv och bromsade mig rejält. Hade jag inte brutit foten hade jag aldrig stannat upp och börjat ta tag i "allt" som jag flydde från. Mitt liv var rena rama dårskapen där ett tag, usch mådde redigt dåligt då. Hursomhelst blev jag så gott som tvingad till att som sagt ta tag i det p.g.a foten. Nu gick det inte att köra speedtempot liksom, inte vara med överallt, inte gå ut på krogen, knappt kunna gå utanför dörren (p.g.a. all snö) Detta fick mig ju givetvis att ligga hemma och tänka över min situation. Och det var sjukt jobbigt!

Detta resulterade i sjukskrivning p.g.a psykisk stress "utbrändhet" idag kan jag stå för det och berätta rakryggat om det. Då skämdes jag, kände mig precis värdelös över att inte ens klara av mitt jobb. Tyvärr hade inte jag en jobbsituation som tillät mig att bli sjukskriven, vilket gjorde att jag slutligen förlorade mitt jobb. 
Jag var inte värdelös, jag vara bara trasig. Mitt liv rasade sakt men säkert samman.... Idag kan jag se det men då var jag införstådd med att jag inte dög till någonting och jag i princip lika gärna kunde lägga mig ner och dö. 

TUR att jag inte gjorde det! 
För vem kunde tro att världens underbaraste människa, MIN ÄNGEL skulle komma inflygandes i mitt liv då?
Till en början ska jag villigt erkänna att jag inte hade så stora förhoppningar, vågade nog inte ha det. Men med sin envishet och tålamod fick han mig att sakta börja tro på kärleken, livet och framförallt mig själv igen. 
ETT ÅR!! Mina vänner....
Jag sitter nu här med hund, hus, är gravid och är nyförlovad.
Visst har det gått fort, men jag har aldrig varit så säker på något i hela mitt liv. :)


Har precis slängt in en tvätt, peelat ansiktet och lagt ansiktsmask. Börjar med andra ord förberedelserna inför kvällens fest.   Ska bara ut en sväng till mor och far först med våra två hundar så dom slipper vara här i stan bland alla smällare och raketer i natt. Sen ska det svängas förbi tyftet med, ska grilla korv i solskenet ;)

Så gott nytt alla!
Ha en underbar kväll... Själv ska jag försöka undvika akuten detta år, lite onödigt med en tredje gången gillt ;)

Kommentarer

Postat av: Elli

Publicerad 2010-12-31 16:22:35

Är så glad för din skull hjärtat! Du ger mig hopp för jag är precis så trasig som du var DÅ nu. Gott nytt år och kärlek till dig/er!

Postat av: Challe

Publicerad 2011-01-01 12:32:56

Puss älskade Janni. Jag hoppas vi kan ses snart!

Postat av: Janni

Publicerad 2011-01-01 15:23:44

Elli hjärtat så tråkigt att höra! Är du fortfarande hemma? Skulle vilja ge dig en styrkekram. Det här fixar du! Som sagt, kunde aldrig i min vildaste fantasi drömma om att jag skulle vara där jag är idag, livet förändras även om du inte tror det just nu. Ta hand om dig!

Postat av: Janni

Publicerad 2011-01-01 15:24:29

Challe, klart vi ska ses hela nästa vecka är jag ledig, vi måste styra upp något.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela