andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Hakan är uppe ;)

Publicerad 2010-12-22 16:37:14 i Allmänt,


Klockan 16.05
Idag är det en mkt bättre dag än igår. Igår var jag yngklig och hormonerna rusade rätt rejält I think, bara att "upp med hakan" som sagt :)
Har precis kommit hem från jobbet, vi hade bara tre barn idag resten är lediga eller sjuka -stackarna. Ber till gud att jag slipper åka på det! Nu är man alltså "Juledig" fram till den 10/1 2011. Med undantag för den 30/12 då jag ska in och jobba lite.
Imorgon är det mkt som ska göras, få hem granen, klä den, fixa skinkan, knäcken, handla. Men sen tar jag jul. Blir en uppesittarkväll med bingolotto imorgon, har ju blivit lite av en tradition :) Mysigt! Ska vinna massor med miljoner ;)

Bebisupdate då..
Idag var vi på ultraljud <3
och fick se den lilla krabban igen. Hjärnan, hjärtat, magsäck ja allt kontrollerades och såg bra ut. Vi fick återigen höra att det är en väldigt livlig bebis som bor där inne. Och jag fick också klart för mig att den nu befinner sig i stort sätt hela magen... det har jag ju inte fattat tidigare.. eller alltså det är klart att jag förstått att den finns i magen men inte att den nu har hela magen som "lekplats" trodde mer att den låg under naveln och neråt och härjade. Så var dock inte fallet och mitt fladder jag har känt sista dagarna, under vänstra revbenet är alltså min bebis som når dit med sina små ben. Magen är stenhård och sista veckan känns det som om jag växt massor. Ställde mig på vågen förra helgen efter mkt om och men... 5 kilo sen inskrivningen, godkänt enligt mig. Hoppas på att få en lika lugn andra halvtidsperiod. Med tanke på att jag innan jag blev gravid redan hade lagt på mig semester/sambokilon. Blir ju betydligt lättare att slimma till sig sen om man inte skjuter helt i höjden.

Har inhandlat det första plagget, kunde inte låta bli. Så nu ligger det en liten body i lådan från lundemyr tillsammans med filtarna och påslakana till vaggan. :) 

I skrivandes stund så är klockan 21.35 kommer förmodligen inte kunna lägga upp det här inlägget, då strömmen gått i "halva stan" Hela huset är upplyst av stearinljus och martin åkte precis iväg för att hämta lite ved till braskaminerna.... NU kom elen tillbaka.. haha ;)  

Vi har också hunnit med en vända till tyftingemar för att ta emot svärföräldrarna som kom hem från Kanarieöarna. Längtar någe rymt till värmen, skulle vara så skönt och komma iväg lite.
Dags för lite narnia nu... Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela