andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Iphone 4

Publicerad 2010-12-02 20:42:38 i Allmänt,



Japp jag är stolt, nöjd, lycklig.... ja, alla positiva ord du kan tänka dig över att ha lyckats övertala 3 att även att jag  har bindningstid kvar på mitt gamla abonnemang och telefon, få dom att gå med på att ge mig en Iphone 4 i förtid! Men oj vad jag smörjde munlädret mina vänner, ni må tro att mitt försäljningsnack kom till STOOOR användning. Sen ska tilläggas att jag använde mig av en kvinnas charm och list för att få rara Sebastian att falla som en kägla. ;) Sa saker som "ÅÅhhh gulle dig" "Du är bäst" å sånt...:)

Kvällen har gått åt ännu ett lussebullsbak. Ska göra det sista på söndag tänkte jag. 
Imorgon är det fredag igeeen... inget mig emot för då är det bara en dag kvar tills på lördag, då jag TADDDAADDAAA ska gå ut! Dock nykter, men jag ska ut. För första gången på väldigt väldigt länge.

Hur mår bebisen då? Kanske ingen som undrar, men jag talar om det ändå. Bebisen växer och orsakar sin mamma diverse krämpor. Den nyaste bland dom är HALSBRÄNNA! 
Sen upptäckte jag igår att mina vårtgårdar är jättemörka och gigantiska. =S Öhhh.. ska det vara så, ni som vet??
Köpte ju en våg i Ullred förra helgen. Dock har jag inte lyckats hitta något batteri till den, eller rättare sagt jag har undvikit det. För jag vill inte veta... Fick lite halvpanik i förgår då jag och min familj hade spakväll ute på Gränsö Spa (hade gett dom presentkort på massage i julklapp som var tvunget att utnyttjas)  Mötte min föredetta kollega som ska ha en månad efter mig och det syndes lite grann på henne att hon var gravid till skillnad från moi som såg ut som en valross i jämfört med henne. PANIK! Efter en utskällning från min mor gick jag och fick en ansiktsbehandling sen åt vi en lite middag och jag åkte hem och googlde viktupp/nedgång i samband med graviditet. Och jag ber till gud att jag inte kommer bli större nu. Två veckor till halvtid och det känns som om jag ska föda imorgon. 

over and out// Valrossen 

    

Kommentarer

Postat av: Christine

Publicerad 2010-12-03 01:03:34

Du fick väl ingen utskällning av mig,men jag talade vänligen men bestämmt om för dig att alla bär sina bebisar olika, en del syns det mycket på tidigt andra inte och ja det är helt normalt att vårtgården blir stor och mörk.

Postat av: Elli

Publicerad 2010-12-03 19:46:57

Hej min smörblomma! Jag, som du vet, är inte så där insatt i detta med barn. MEN. Jag tycks veta att det finns en väldigt bra olja du ska smörja på magen, den är från Clarins! Just a little tip. =)

Det spelar ingen roll hur mkt du går upp eller inte går upp under din graviditet, så länge du mår bra! Sluta med dina dumheter! ;P

Puss

Postat av: Linda

Publicerad 2010-12-04 00:13:13

Hej janni!

tror att det är normalt med viktuppgång på allt mellan 10-20 kg.

själv gick jag upp 26 kilo och såg verklien ut som en sumo brytare:O! hoppas du slipper det!

Postat av: ia

Publicerad 2010-12-05 13:52:56

haha , ja det ska vara så. Dom säger att dom blir så mörka & kommer bli ännu mer mörka just för bebisen inte ser eller ser väldigt vädligt dåligt & suddigt så att dom ska kunna "hitta" brösten & kunna amma :) kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela