andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Jizza

Publicerad 2010-12-07 15:25:44 i Allmänt,

Gissa om jag just nu skulle kunna ge bort min hund, den lilla odågan har kommit på att hon kan hoppa över staketet så fort man vänder ryggen till. Först trodde jag att det bara var att skotta bort snön så att hon inte nådde. Men hon är som en gasell med yberlånga ben som lyckas hoppa över det STILLASTÅENDE!!!! Detta upptäckte jag efter att ha stått och skottat sen jag kom hem, när jag var precis klar kom grannen och gick förbi. Jizza som tror hon är bästis med alla tar enkelt ett skutt över staketet från där hon suttit och glott på mig. Tror ni jag bröt ihop?? Sen drog hon bort till den andra grannen som hon var hos i går morse. Men den här gången hade jag kläder på mig så jag var tätt bakom och lyckades få tag på henne och formligen släpade henne tillbaka. Då Hoppade även hennes far Arrak över staketet av lycka för att jag kom tillbaka. SUCK!!!!!
Varför händer det här just nu? Jo för Martin inte är hemma och kan lösa det åt mig. Elstaket? Så jävla fult, men vad ska jag göra? Tänk om dom springer ut på vägen...
Detta har gjort att hundarna numera rastas i koppel och får gå ut under uppsikt (dock hjälper ju inte det om det går förbi någon, för då får Jizza knäck i öronen) Resultatet av det hela är att Jizza som älskar att vara ute trampar omkring och ska ut heeeeela tiden, hon piper, gnäller och tillochmed skäller när jag säger åt henne att gå och lägga sig. Hon är en trotsig och uppkäftig individ må ni tro. Och självklart ska hon straffa mig så hon har REDAN bitit sönder dom NYA bäddarna jag köpte åt dom på Ullared.  
Självklart älskar jag min lilla fyrbenat tös något kolosalt men just idag och nu är hon billig.

Slutade tidigt idag trots allt, skulle ju gått längre idag egentligen. Så det blev en snabbfika med Erika och lite nya makeprodukter. Kan ju inte hälsa på henne på jobbet utan att bli sugen på att köpa någe nytt, sagt och gjort. :)

Nehepp dags att vila en timme, så jag orkar med julfesten ikväll. Börjar bli sådär sjukt trött igen, funderar på om det kan vara järnbrist. Vet ni att nästa vecka har jag gått halvtid i min graviditet, det är helt sjukt vad fort det gått. Hoppas sista delen går minst lika fort. Så det bara susar till tills jag får träffa den lilla/lille där inne. Börjar längta nu....:)

 I vecka 19 är kroppslängden omkring 18 cm (huvud/stjärt) och vikten i medeltal 280 g.

 

 

 

Barnets hud är ömtålig och täcks därför nu av fosterfett, vernix caseosa - det täcker hela huden, även över ögon och öron. Fosterfettet bildas från hudens talgkörtlar, är vitt till ljusgrått och mycket segt, salvliknande.

Sugande rörelser och sväljningsrörelser förekommer från tolfte graviditetsveckan och framåt. Barnet sväljer fostervatten, vilket är en viktig del i balansen av mängden fostervatten. Barnets förmåga att kissa är också viktig för balansen av fostervattenmängden

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela