andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Nyförlovad

Publicerad 2010-12-23 22:20:23 i Allmänt,

JO ni läste rätt! Jag är hur lycklig som helst, på mitt finger sitter den vackraste vitguldsring med tre diamanter i!  Helt ovetandes om vad som skulle ske ikväll så har alltså min älskade Martin friat.... har nog inte redigt fattat det än. :)
Kvällen började med att jag grilljerade skinkan, vi drack lite glögg och klädde våran minder vackra gran. Den är helt krokig haha. Sen tände Martin brasan för första gången och oj vilken julkänsla det blev direkt.
Någon gång under tiden vi klädde granen smugglades alltså ringen upp i den, som ett granpynt utan min vetskap.
Sen gick Martin ut för att hämta foder till hundarna, tanken var nog att jag skulle hitta ringen... men jag mitt blindstyre stod och hängde upp ytterligare pynt utan att se den.

jag blev tilloch med lite småtjurig på Martin för att jag trodde han gjorde narr av mina julgranskulor med glitter på då han kom in och sa att det var den vackraste granen någonsin, att den glittrade så himla fint. Att jag skulle kolla närmare på den... 
Efter många, otroligt konstiga försök till att få mig att skåda våran VACKRA gran så gav han nog upp. haha.. Jag fattade ju inte, tog det mest som att han var ironisk och jag höll givetvis med eftersom granen är böjd åt alla möjliga håll. Men att det får bli lite charmen med den. 
Så frågade han efter första bingon (vi har uppesittarkväll) om jag skulle vilja gifta mig med honom någon gång framöver. Mitt svar blev givetvis ja det är väl klart... Skulle du då vilja ha en partner till den här, sa han och höll upp sin hand och på hans finger satt en jättefin ring....
Visste inte redigt vad jag skulle svara....KOmmer inte ihåg vad jag svara bara att jag blev helt varm i hela kroppen.
Men du får leta i granen fortsatte han :) 
Poletten ramlade ner kan man säga.... och där hängde den -min fina förlovningsring!
Givetvis kommer bild på den under morgondagen :)  

Bästa Julen kan man lugnt säga! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela