andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Update

Publicerad 2010-12-29 15:21:30 i Allmänt,

Fast en sömnig sådan, får liksom inte hjärnan att vakna idag. Samtidigt får jag sjuk ångest över att jag inte får det, känns med andra ord som en ganska meningslös dag idag...
Har roat mig med att träna Jizza lite här på vardagsrumsgolvet, jag gjorde även ett "sjukt" expriment med henne och insåg till min fasa att hon är en ohygglig best.
Sjukt av mig att ens testa, men har man sjukt tråkigt och är omotiverad till det mesta så gör man sånt här ;)
Jag la mig i fosterställning på golvet och lekte död -alltså knystade inte ett ljud utan en väldigt lång stund och totalignorerade henne. Bara för att få se henne reaktion.
Hon buffade lite på mig, pussade mig i ansiktet och började hoppa med frambenen på min hand (än så länge fullt normal) Men sen började hon gnaga på min hand!! Ja, alltås hon bet hur hårt som helst la sig tillrätta som hon gör med ett köttben och började ganga på min hand. TÄNK om jag varit död på riktigt! Vilket äckel! Trodde hon skulle göra som alla söta hundar i filmerna, som lägger sig på sin husses/mattes bröst gnyr och stannar vid den sida tills någon hittar dom. Oh nooo inte Jizza inte, hon skulle börja käka på mig.

Kom på att jag inte uppdaterat min Jul överhuvudtaget, så här kommer en resumé.

JULAFTON:
Startade som sagt runt 06.00 på morgonen med julfrukost ala Janky :) Sen hade vi en liten minijulafton hemma, då Martin och jag delade ut julklappar till varandra. Han fick bla kläder och parfym. Medans jag fick ett vajerlås....(ni förstår senare) Blev ganska förvånad över det måste jag säga...  
Sen for vi ut till Hummlegården och Björkbacka för första firandet hos mor och far. Julbordet hade dukats upp med alla läckerheter. Vi åt och delade ut julklappar, måste säga att denna jul fick jag/vi hur mkt fint som helst i julklapp.

* Lady Million Parfymen
*Massage stol UNDERBAR
* Smycken från Thomas Sabo, SNÖ mfl.
* Marinlampa
*Superfina sockor
*Videokamera
*Bidrag till Systemkameran
*Påslakanset
*En pläd
*Tunika
mm....
och så slutligen... kompisen till mitt vajerlås, en SPARK av Martin med mitt namn på :)

Efter lite ytterligare julmys åkte vi hem till min svägerska med familj och släkt för ytterliga julfirande. Julklappsutdelning även här, så mysigt att se barnen ta emot tomten och öppna alla paket. Nästa år får man njuta av sin egen :) Dock så kommer den lill* nog inte förstå grejen, men gud så mysigt ändå :)
Efter mer mat och lite julmys rullade slutligen bilen hem mot fredriksdalsgatan och SOFFAN! Vi somnade som två klubbade sälar.

JULDAGEN:
Vi vaknade tidigt och begav oss till Elgiganten för att inhandla vår systemkamera. Dock var vi försent ute (09.00) fanns typ fem kvar. Och ingen föll oss i smaken. 
Vidare till OnOff, tre kvar! Vi gjorde som alla andra och tog en nummerlapp ocg väntade på vår tur... i hundra år!
Men nu äger vi en...  En superduper fin systemkamera :) Har dock inte tagit tag i att sätta mig in i den än.
Efter detta styrdes kosan till min svägerska återigen, skulle hämat min spark. Men blev kvar på lunch..
Klockan hann och bli så mkt att vi fick bråttom till nästa julaktivitete. Middag hos Martins moster, som var mkt trevlig och utan julmat -tack och lov! ;)
Efter detta styrdes kosan mot premiären av Narnia, sjukt bra film. För dom som älskar sån typ av film typ som jag ;) Hemma 23.00 och stendöd.

ANNANDAGEN
Vaknade upp 08.00, städade och inväntade mina hemvändartjejer/barndomsvänner, alltså dags för den årliga tjejfikan. Tyvärr kunde inte challe närvara, stackarn var supersjuk. Men det får vi ta igen framöver stumpan :)
Vid 13.30 slängde jag och Martin oss i bilen för att styra kosan mot Bowlingen i gamleby med hela Klingsläktet. Mkt rolig tradition! Efteråt åt vi alla middag och sen åkte kusinerna in till Malin (kusin) för att festa/mysa lite. MKT trevligt där med, men sent blev det 02.15 stupade jag i sängen. 

Måndagen.
Hur fint väder som helst, var ute och gick långis med doggisarna. Tänkte knäppa fina kort med nya kameran men ack så svårt med en mage inkappslad i termodräkt i 15 minus och två vildjur. Så jag gav upp, sen bakades det en kaka och i alla hast bestämdes ett spontant biobesök. Änglagård 3! Verkligen att rekommendera, jag gillade den. 
Väl hemma igen kokades det ihop en gourmetmiddag alla Kling/Eilersen. Älgfile, sallad, potatis och svampsås.... JO man tackar!

Tisdag
Igår spenderade jag hela min dag tillsammans med min mor på stan, vi shoppade! Typ det bästa som finns :)
Sen åt vi och fikade, lilla mutti var helt lyrisk över att köra en heldag i lilla västervik "sånt här gör man bara i storstäderna" Och då slog det mig att det var bland dom första mor/dotter aktiviteten i västervik vi hade.  Antar att det kommer bli fler nu framöver... Tror att förhållandet mellan mor och dotter stärks när ett barnbarn är påväg iallafall känns det så för mig. Jag och min mamma har kommit varandra närmare sista tiden.

Måste bara rekommendera två relativt nya butiker i stan. Den ena är en smycksbutik som heter Juans shop eller liknande, för er som bor i Västervik så ligger det jämte konfektboa. Där säljer dom hur fina smycken som helst till billigt pris, fick en urläcker venusring av min mamma därifrån.
Den andra butiken är Vita rum eller någe sånt, den ligger lite längre upp mot stadtshotellet. Där säljer dom inredningsgrejer i nygammal design, lantligt och helt i min smak.

Idag:
Har dagen som sagt varit seg, har blivit införstådd med att min hund skulle äta upp mig om jag dog, tvättat och bara fist runt i mina mjukisbyxor.
Men nu är det dags att ta tag i sig själv.. Det vankas årligt julklappsspel i hummlegården. Bigsis, Bigbro med familjer samt Lillbroll med ny tjej (nyfiken) jag och Martin och mamma och pappa ska nu halvt om halvt slå ihjäl varandra under två timmar och sen äta helstekt kalkon :)

Förlåt om ni somnat vid det här laget, ni väljert själv om ni läser. Mest är detta för mig så jag kan gå tillbaka och se vad som hände och när o.s.v :)

Imorgon vankas det jobb, och sen ska vi ladda inför nya året.
God fortsättning!

Några kort på mig och min vapendragarBEST!

Poängtera att hon typ skäms över mig som pussar på henne.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-31 16:56:28

måste bara säga att du verkar vara en sån helgo tjej Janni och du är så söt! Gott nytt år.:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela