andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Förändring.

Publicerad 2010-06-02 09:45:11 i Allmänt,

Den här veckan har gått i förändringens tecken. I söndags när jag var som mest yngklig, så passade Martin på att diskutera viktiga beslut, förändringar och ansvar med mig. Ni kan ju förstå att jag var måttligt road över det. Jag protesterade i högan sky, just för att jag är lite av den trotsiga typen, speciellt när jag motvilligt måste erkänna att någon annan har rätt.
Men för den sakens skull så innebär inte det att jag inte tar åt mig av det som sägs.
Så i måndags skrev Janni Mari Eilersen en matlista, gjorde veckomatsedel och åkte och storhandlade helt själv! Nu får ni inte tro att det aldrig är något jag gjort. Jag gjorde det jämt förr... men sen kom jag liksom av mig när jag blev nykläckt singel (hur kul är det att engagera sig, laga mat, när man är själv?) Sen träffade jag Martin som äter när han är hungrig och har inga fasta matrutiner överhuvudtaget. Vilket gör att det äts mkt mat ute.
Vilket i sin tur har gjort att vi aldrig har något hemma, bråkar om vad vi ska laga till mat, samt som nu i måndags, då det blev tal om respekt och ansvar emot varandra (underlättande)
Jag kan erkänna att jag varit jäkligt bekväm, om inte jag är hungrig så behöver inte jag åka och handla. Men då kan jag ju givetivis inte klaga på att vi aldrig lagar nyttig mat... ellerhur?
Hursomhelst på willys brändes det pengar i måndags... NYTTIGA pengar! Och numera är vår kyl överbelammrad med bra mat som jag nu lagar varje kväll. Jag hade glömt bort hur mkt jag älskar synen av ett välfyllt kylskåp! Visst tar jag ansvar :)
Igår var som jag skrev dagen med stort D. När jag satt i stolen och beccis gick igenom mina slitna (fast Beccis sa att dom var oförskämt fina för att inte ha klippt sig på ett år) Så kom vi första fram till att jag skulle spara längden och bara frescha till det. Just för att jag var så osäker på om jag skulle klippa av det eller ej. 
Färgningen sattes i, den är jag förövrigt supernöjd med! 
Sen var det dags att sätta saxen i håret och precis när Beccis var klar, så började jag pilla i håret, vände in topparna så att det såg ut som om jag hade page, beccis och jag tittade på varandra, Beccis utbrister:
 "det förstås, det skulle vara jäkligt snyggt" och jag svarar "gör det"  Beccis- "är du säker?"
Jag- "Gör det, men gör det snabbt så jag inte hinner ångra mig"
Sagt och gjort, ca 20 cm hår rykte! och jag är supernöjd! Ska dock tillbaka idag och lägga i mer mörk färg i hårbotten.
Kan verkligen rekomendera salong People och Rebecca "Beccis" Jonsson, hon är redigt duktig!
Idag ska jag luncha med min vän Ia, vi ska fira att hon vann!! :) Och eftersom det här inlägget handlar om förändring så får jag väl säga att det inte hör till vanligheterna att vi lunchar mitt i veckan utan att det blir mest helgerna, men att vi nu kan hoppas att detta blir en FÖRÄNDRING på. :)

Lite bilder:


Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2010-06-02 14:52:02

Hej gumman! Gud vad snyggt håret blev, åh blir också sugen på att klippa mig, ska ju till frissan idag... kanske ska slå till:-)

Postat av: Janni

Publicerad 2010-06-02 15:55:43

tack så mkt gumman! Är faktiskt himla nöjd :)Slå till vett jag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela