andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Första natten avklarad

Publicerad 2010-06-04 10:44:37 i Allmänt,

Första natten är avklarad som ankmorsa ;)
Igår, efter jobbet packades Andy ner i en kartong för att transporteras hem till Tyftingemar. Hon/han vägrade att sitta i den, och började hoppa upp och ner och pipa i högan sky. Så jag tog han/hon i knät men det dög inte heller utan hon kravlade upp för bröstet på mig medans jag körde och satt sig tillrätta på sin favvopltas -min axel under håret. Tur att ingen såg mig då när jag kom körandes med min ankbebbe på axeln :)
När vi kom hem var det dags att öva simkunskaper. Mina svärföräldrar har en stor badbalja på tomten där jag la i Andy, som stormstrivdes. Han simmade omkring och hoppade i och från sin flytbrygga, solade i solen och åt allt som kom i hans väg. Efter det var det dags för matstund. Jag stannade till på hemvägen för att köpa röda mygglarver och gissa om han gillade det.
Sen var det klippt omöjligt att få lugn på han och att sätta honom i buren var det inte på tal om. Utan han satt och sov på min axel hela kvällen. Han är beroende av att få närhet verkar det som.
Detta gjorde att det blev en aning jobbigt att sätta ner han i buren och få honom att känna sig trygg. Han skrek ett tag men sen gick han och la sig i filten jag gjort ett bo av.
Imorse sov han när jag skulle servera honom frulle.
Imorse så fick han mygglarver och ett morgonbad, det finns nog inget sötare än när han plaskar omkring i sin innepool.
Jag hoppas och ber till gud att han lever och mår bra när jag kommer hem i eftermiddag!
då blir det plask i utepoolen och ny mat i form av kornkross.

Idag är det fredag, solen skiner och jag är på topp! Så skönt att det är helg. Imorgon vankas det 30 års galej för Millis, tror det kommer bli en toppenkväll. Vi kommer starta med en båttripp, för att sen käka buffe ute på Gränsö samt bubbla och relaxa. Vädret förväntas bli bra... så jag tror vi kommer få det toppen!
Åter till arbetet...



Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2010-06-04 13:21:21

Hahaha, du är för rolig! Ser fram emot att du lägger upp lite filmklipp av er nyaste familjemedlem snart!

Postat av: Jennie PH

Publicerad 2010-06-04 21:19:31

Åh Janni, de fanns en liten ensam ankunge nere i hamnen idag. Fick ont i hjärtat. Rädda den me!!!!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela