andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Kraxhals

Publicerad 2010-06-21 10:52:49 i Allmänt,

Min hals känns som ett rivgärn, vet inte om det beror på helgens aktiviteter men jag håller med största sannolikhet på att få jordens förkylning, om jag inte minns helt fel så var jag dunderförkyld över förra midsommar.

I fredags var det som sagt student, blev en sväng förbi Bea och även Beccis. Mer hanns det inte med då jag jobbade. Var även en sväng på simson, att inte den båten sjunker med allt folk alltså. Kul var det i vilket fall men det blev en hyfsad tidig hemgång ändå. Jag är helt klart för gammal  =S
Lördagen spenderades ute i målserum med Kim, vi kollade på hoppningarna och bättrade på brännan. Eftermiddagen och kvällen spenderades framför tvn och BRÖLLOPET! Och blödig som jag är så tjöt jag som en besatt..haha. Vackra vackra Victoria och vilken man hon fått tag i, jag tror att orden "det största av allt är kärleken" kommer vara ord som i framtiden kommer förknippas med vår nya Prins. 
Och visst har han rätt, det är det största som finns. Och efter att ha blvit matad av deras lycka så börjar man ju fundera på sitt eget (förhoppningsvis) giftermål. Jag vill ha ett stort bröllop, men när jag och Martin pratade om hur vårt bröllop skulle se ut för ett tag sen så slutade vi ganska snabbt att drömma då vi insåg att vi skulle få leva på vatten och bröd i resten av vårt liv om vi skulle bjuda alla vi känner.. Det skulle bli en bra bit över hundra gäster! Det där kommer nog bli det svåraste av allt tror jag, att "välja" ut vilka som får komma och inte. Får ont i huvudet av bara tanken haha.
Igår var en redigt soft dag sov till 11.00!!! Åkte till västrum på någon bonnadag samt till hummel och hälsade på martins farbro. Sen drog vi en sväng förbi stan och hyrde film, Hachiko, tempelriddaren och nån romantisk som jag inte kommer ihåg namnet på.

Hachiko kan jag rekommendera varmt, gud vilken fin, sann berättelse. Jag tjöt i stort sett hela filmen. Det handlade om en hund som hette Hachiko som blev upphittad av sin blivande husse på en tågstation, och det bandet som uppstod mellan dom är helt obeskrivligt! Se den!
Tempelriddaren såg jag bara första avsnittet på, sen var det dags för sängen. Men den höll helt klart måttet. Blir sista avsnittet idag.

Kort vecka väntar. Plus att vi imorgon ska på "sommarfest" med jobbet med start 12.00. Onsdag blir vanligt och Torsdag halvdag. Sen tar jag semester i fyra veckor! Midsommar är än så länge oviss, men hur det än bli så kommer jag iallafall garanterat vara i skärgården. Så jag är nöjd :) Ge mig hav, en gnutta sol, nubbe och sill samt jordgubbstårta så är jag nöjd! Ja och så Martin, en midsommarkrans och skön stämning förstås ;) hehe... 

Vi ses kära vänner, trevlig måndag!

Kommentarer

Postat av: Josse

Publicerad 2010-06-21 11:29:09

Jag kan äta bröd och vatten på bröllopet (och en egen flaska skumpa i handväskan), bara jag är bjuden! ;)



Pusssochkraaaaam

Postat av: Janni

Publicerad 2010-06-21 14:31:11

Bjuden???!! KLAAART du är bjuden, du ska vara en utav mina tärnor dumsnut ;)Bara du håller dig på benen och inte går hem vid 23.00 ;) hahaha

Postat av: Josse

Publicerad 2010-06-22 09:53:41

Ååååå! Lyckost mig! Då ska jag bara låta bli att dricka bubbel på tom mage så kommer du och jag stå och röja natten lång till "Like a prayer"!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-06-22 10:33:38

Såå gott med jordgubbstårta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela