andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Myggbett som svider och gyllene tider...

Publicerad 2010-06-07 11:30:20 i Allmänt,

Hej Hej Hallå...
Så var måndagsförmiddagen här igen. Helgen har varit super! I fredags grillades det i vanlig ordning hos fam Kling/Eilersen. Svärmor och svärfar kom på besök. 
I lördags solades det mest hela dagen, en redig softisdag med andra ord. Framåt eftermiddagen bar det av in mot stan, där millis "födelsedagsbåt" väntade i hamnen. Vi for ut på bölja blå, drack champagne och rosé, njöt av solen sista strålar och hade det hur trevligt som helst. Lite runda under fötterna gick vi senare i land på gränsö för att avnjuta en buffé och ett dopp i badbaljan. Sen drog alla hem till millis place för den stundande överraskningen. Nämligen "UFFE BALLA BALLA" som dagen till ära var inbjuden enbart för Millis skull ;) Ni må tro att hon vart exalterad när hon hittade honom sittandes bakom en madrass, iförd motorcykelhjälm  (maries förtjänst) i hennes garage! Mohahahaha....
Sen bjöds det på underhållning av klass (sär) om ni frågar mig ;) Ska försöka får in videoklippen här på bloggen under kvällen. 
Efter att Uffe spelat klart fortsatte vi ner till stan och harrys, där det sveptes en drink. Vidare till sahara och en cider senare beslutade jag mig för att avrunda kvällen. 
Väl hemma upptäckte jag till min fasa att Andy "trillat av pinn" Martin berättade att han under kvällen hade varit hängig. Och där låg han den lilla körven stel som en pinne. Stackarn... men försöka gick ju :( 
På morgonen packade vi ihop oss hyfsat skapligt och styrde kosan ut mot landet, väl hemma byttes det om och vi gick dagens första långpromenad! (STORT) Efter det placerade jag mig på terassen med näsan i vädret medans martin började snickra på ridhuset. 
Red även Wella igår, efter att hon stått några dagar och hon går mot klarhet till klarthet. Kan väl inte säga så mkt mer om henne än att hon är jättefin! Sen blev det grillning och ÄNNU en långpromenad.  Och efter det somnade jag i soffan. :) med andra ord har jag haft en superhelg! 
Veckan som kommer har än så länge inga större planer för sig. Imorgon ska wella få nya skor. På fredag har vi sommarfest på jobbet och på lördag är det ännu ett galej som går av stapeln. 
Det är många helger som är uppbokade framöver, vilket är jättekul men ack så snabbt dom går då. 
Min kollega har skaffat sig en hund, Charlie som är en cavalier king charles på 9 mån. Huuur söt som helst! Han är med här på jobbet och sköter sig exemplarisk. Det är nästan så man blir lite sugen på att skaffa sig en egen dog, vet inte redigt vad jag vill ha för något bara. Frågan är ju också om det är godtagbart att skaffa mig något annat än en jakthund.... ;)
Något som jag också skulle vilja skaffa mig är ett hus. Någon som vet något bra? :)
Dags för nytta....

    Just det... för att återkomma till min rubrik. Jag har svinmycket myggbett som jag aldrig tidigare varit överkänslig mot, men just nu kliar det över hela kroppen!!! Igår när vi var ute och gick så hade jag klätt på mig just för att jag skulle slippa myggen, Martin däremot hade kortarmat på sig. vem tror ni blev myggbiten... jo JAG! hade Martin ett enda myggbett? Svar nej!

Kommentarer

Postat av: uffe balla balla

Publicerad 2010-09-15 18:58:02

hej

om ni har nån video på mej..maila till [email protected] kul att titta på från millis födelsedags fest i somras.



hälsar uffe balla balla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela