andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Sjung om studentens lyckliga dar...

Publicerad 2010-06-18 11:16:24 i Allmänt,

Idag tar ett ex antal (kan man kalla dom ungdomar? Eller framstår jag som jättegammal då??) Studenten.
Kommer ihåg hur förväntasfull jag själv var och hur upprymd jag blev när jag väl sprungit ut och fick en hel uppsjö av blommor och lyckönskningar från alla möjliga människor. Jag kommer ihåg hur jag tillslut föll i gråt av lycka. Det var nog den bästa dagen i mitt liv, än så länge. Dock kommer jag ihåg dagen efter, hur tom man kände sig. Och hur konstigt det kändes att helt plötsligt när hösten kom inte ha någon skola att gå till. Allt det trygga som man var van vid var borta och nu förväntades det av än att man skulle stå på egna ben och börja ta rediga beslut om framtiden. Mkt har jag hunnit med sen jag gick ut skolan. Jag har inte pluggat vidare... men jag har nog (utan att klappa mig själv på huvudet) förvånansvärd stor arbetslivserfarenhet för att bara var 26 år. Restaurangbranschen, personlig assistent, jobbat på gruppboende/behandlingshem, säljare av alla dess slag/ jobb i 3 klädesbutiker, pool/bad vakt mm.   Och jag är stolt och nöjd över det jag hittills åstakommit. Dock kan man sakna skolan och gemenskapen ibland... men jag kan nog inte annat än att välkomna ut alla studenter i det verkliga livet idag. Det är nu det börjar :)

Nacken och huvudet har börjat värka något kollosalt sen i onsdags, då jag ramlade av. Blir det inte bättre under morgondagen blir det nog en sväng till sjukan *suck*
Eftermiddagen/kvällen kommer spenderas på lite studentskivor, får se hur kvällen tar sig och vad min onda nacke tilllåter mig att hållas med.

i övrigt får jag önska alla trevlig helg! Sköna Fredag -äntligen är du här! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela