andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Tisdag och hormonsting.

Publicerad 2010-06-15 09:32:16 i Allmänt,

Hej världen...
det var ett tag sen. Men det är för att det varit mkt saker som hänt och för att jag har helt enkelt inte haft lust eller ork att blogga.
Hursomhelst så var lördagen alldeles super, började dagen med en ridtur, sen bar det av till Tovehult med min kärlek och årets första tovehultare klipptes. Dom är magiska! 40årsfest/maskerad för Fredrick Lindström på kvällen. Alla var utklädda till punkare ;) Vidare en sväng på stan och sen ropade sängen så glatt efter mig.
I söndags var en mysdag, vi åkte hem tidigt till landet. Myste med lilla isabelle och Melker, tog en söndgadstripp i rymdskeppet (husbilen)  Och bara var...

Som alltid den här tiden på månaden så blir jag en tänkare, hormonerna sprutar ut genom öronen på mig. Jag blir ledsen, arg, likgiltig och tycker att allt och alla i allmänhet är jobbiga. osv osv.
Igår var en tjutdag, världen rasade samman. Allt var världelöst, jag var värdelös. Vilka är ens vänner? Hur ska allt gå? Kommer vi fixa det? Som tur är så har jag min Älskade Martin i dom lägena, han leder in mig på rätt väg igen, plockar ihop spillrorna av mig och hjälper mig att sortera alla känslor. Gud vad glad jag är att han finns, min älskade fina Martin! Även att han är kille så är han så himla klok och förstående. ;)
Idag känns det klart bättre, efter att ha legat i soffan och sängen klippt hela kvällen igår och snyftat, diskuterat, snörvlat, varit den ynkligaste i hela världen. (Även då hade jag en superman till karl! Han lagade maten, befallde mig att vila och serverade mig på soffan) så känns det idag...ok.
Bära eller brista är mitt motto just nu. Jag har Martin och det är viktigast.
imorgon bär det av på hoppträning för första gången och jag är nervös. Många år sen jag var på en organiserad hoppträning liksom. Wella är ringrostig, jag likaså. Vi får hoppas och hålla tummarna att detta inte slutar i katastrof. :)


Nu frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela