andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Tisdagen är kommen..

Publicerad 2010-06-01 09:27:19 i Allmänt,

Och idag är det en stor dag, jag ska gå till frissan ;) och hur jag kommer se ut när jag går där ifrån återstår ju och se. Jag är beslutsångesten själv, ena stunden ska jag klippa av andra inte.
Helgen har varit helt underbar, i fredags var biogänget och kollade på SATC 2, jag tyckte den var sådär. Bra men den första filmen var bättre. Efter filmen åkte vi ut och prövade "fiskelyckan" dock blidde det inget napp. ;)
Lördagen startade med en lång morgonritt i skogen. Det finns få saker som jag uppskattar så mkt som att gå ut till stallet tidigt på morgonen, göra ordning hästen och sen bara ge sig ut i skogen. Det är total avkoppling för mig. Helst av allt ska det vara soligt och sådär daggit i gräset också. :)
Framåt eftermiddagen drog jag in till stan för att möta upp tjejerna. Vi hade gjort något vi aldrig gjort innan, nämligen lagt ihop en liten slant var och en som vi sedan köpte gemensam dricka för. Detta resulterade i cosmopolitan (såklart) piggelin drinkar och annat smått och gott. Redigt trevligt faktiskt!
Sen avverkades både sahara och palle. Och jag badade så gott som i cosmopolitan. ;)
Söndagen var mindre lyckad -hej migrän och magvärk. =(
Trots det lyckades jag pallra mig ut till Tyftingemar och sen vidare för ett restaurangbesök på Skälö. Beställde in Duva, och det var verkligen det äckligaste jag ätit! Och med migrän och magvärk vad det definitivt inte ens på tal om att försöka få i sig det. Jag åkte hem och sov....
Igår upplevede jag ett hallelulja moment. Wella var den absolut finaste hästen jag suttit på. Vilken känsla! vilken häst! Jag hämtade t.o.m Martin så att han skulle få se uppenbarelsen. Och han var imponerad! Vilket betyder att hon var redigt redigt redigt fin! Duktiga fina tjejen.. det märks verkligen att hon börjar bli stärkt nu. Och jag kan inte annat än att drömma om hur hon kommer bli om hon ska fortsätta överraska på detta sätt. Jag är kääääär!
Detta gör givetvis att man får mersmak och en extra sporre. Funderar på en liten tävling ;)
Frukosttajm!

Kommentarer

Postat av: Challe

Publicerad 2010-06-01 13:04:59

Åh kan inte du börja tävla så jag (den mest hästintresserade vännen du förmodligen har, haha) kan få komma och titta?!

Nelly måste oxå följa med och bli avskräckt. Hon undrar nämligen varje dag NÄR hon ska få en häst! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela