andradelenurjankys

En blogg som handlar om mig, mitt i mitt liv som snart tvåbarns mor, och en hel del åsikter och tankar. Och annat som kryddar min tillvaro :)

Vad är rätt och vad är fel.

Publicerad 2010-06-15 12:22:32 i Allmänt,

Tur att alla människor är olika annars vore världen rätt tråkig tror jag. Men ändå kan man inte sluta fundera över hur folk resonerar, såklart är vi inte bara är olika vi tycker olika också. Men vad är rätt och vad är fel att tycka undrar jag? Jag har nog mkt oskrivna reglar för vad jag tycker är okej och inte... oftast så delar ens vänner samma ideologi tänker jag. Men så helt plötsligt stöter man på något som man inte tycker är okej och som för andra inte är någon grej och kanske rent av helt normalt men som för mig är rena grekiskan. Hur gör man då? Vad är rätt och vad är fel? Helt plötsligt blir någon som man kände väl lite av en främmling... Sånt skrämmer mig.

Mkt tankar och funderingar, mkt frågeställningar utan svar. Pms-kanske... eller så är det helt enkelt som det är.
Vem vet inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu, vi vet inget idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Janky

En blogg som handlar om att vara en snart 29 årig (snart) tvåbarnsmor i den lilla staden Västervik. Mina reflektioner om att vara gravid och ha barn. Om att snart flytta till en gård, om att pussla ihop livet som mamma och även hitta ett sätt där jag är och får bara vara jag :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela